Dunabur + gallerbur = bra idé??
Hej hopp =)
Har just nu två guldhamstrar, men vill ha gerbiler efter dem.. har funderat på det här med bur och har kommit på en hyfsad idé nämligen att man sätter ihop den ena hamsterns dunabur med ett rör (tror den är ca 60x50x50 eller något sånt, ska mäta senare) och sen kopplar ihop den med ett rör som leder till den andra hamsterns gigantiska gallerbur på 100x50x46cm. Och fyller hela dunaburen med spån så att de kan gräva och har den andra buren med sandskål, mat och leksaker… (självklart med bottenspån där med, men bara runt 5cm högt ungefär så att det inte skvätter ut alltför mkt)
Tror ni att tv st gerbiler skulle trivas i den "lösningen"?

Gerbiler får betéendestörningar och gnager oavbrutet på galler. Och tror nog att dom kommer flytta spånet till gallerburen, om dom känner för att skvätta spån ^^

gerbiler får betéendestörningar, dvs att de gnager oavbrutet på gallret. och dom kan flytta spånet till gallerburen om dom är riktigt envisa.

Jag rekommenderar verkligen att använda ett akvarie. Det är bara positivt. Du kan fylla med mycket spån, som de älskar och de ser dem bättre. Du kan hitta begagnade akvarie på loppis eller på Blocket.se ganska billigt. Själv fick jag ett av min svärfar, som han hade räddat ifrån ett loppis, som skulle slänga det. På prislappen stod det 200 kr, men de skulle alltså slänga, eftersom ingen tydligen ville köpa det, så för mig blev det helt gratis.