Nedskärningar hos Myomorpha's gerbiluppfödning
Jag måste tyvärr skära ner på min uppfödning pga. ändrade livsförhållanden, vilket i sin tur innebär en flytt till mindre boende bla. Så jag kommer sälja en stor del av alla mina gerbiler. Alla som kommer säljas är vuxna individer. De kommer finnas olika stora grupper att köpa med 2-3 gerbiler i varje grupp. Jag har även större grupper med ca 5-6 individer i varje grupp, men dessa kommer jag dela till mindre grupper vid försäljning då inte alla har den erfarenhet som krävs för att hålla en större gerbilflock.
Vill ni visa intresse för gerbilerna så är det bara kontakta mig så får ni mer information om vilka som kommer vara till salu (jag kommer troligen inte orka lägga upp alla individuellt i min till salu sida på min officiella hemsida). Så vill man veta så är det direktkontakt med mig som gäller.
Det är med en enorm sorg i hjärtat som jag skriver ut detta då, detta innebär att jag är tvungen att sälja många individer som jag annars inte hade tänkt sälja, individer som jag är väldigt fäst vid.
Inga säljs till vidare avel, utan enbart sällskapshem.
Undantag kan göras om du är en mycket erfaren gerbiluppfödare med bra koll på genetik (då syftar jag främst på sådant som påverkar hälsa i längden och inte enbart färggenetik).
Eventuellt kan mindre burar (SAMLA lådor på 65 L) säljas med som ett startpaket tillsammans med gerbilerna du köper, men jag ser helst att det nya hemmet kan erbjuda stora rymliga burar på minst 100 L till gerbilerna.
För mer information om försäljningen så är det bara att kontakta mig på: info@myomorpha.se
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Glömde lägga till att för tillfället finns vi i Skara. Men eftersom vi kommer flytta under höst/vinter så kan orten eventuellt ändras. Men idag är det Skara i västra götaland som gäller.
Oh no vad tråkigt att höra :( men du kommer fortsätta med aveln eller? Vore så synd att förlora en bra gerbiluppfödare. Jag har ju inte släppt gerbilerna helt men har bara 4 kvar och det hade varit kul att kunna föra pappans gener vidare. Har ju många tomma gerbilburar hemma så jag skulle kunna öppna mitt hem för några. Jag återkommer till dig privat.
MvH Tsunamis
#2 Ja jag kommer fortsätta med aveln. vägrar att ge upp den helt bara för att livet tagit sig en vändning. Men min avel kommer ju bli i mycket mindre skala än jag har haft nu senaste tiden då jag kommer ha dåligt med plats pga. flytt till lägenhet. Så min avel kommer ju gå långsamt framåt nu ett tag framöver tills man lyckas få tag på ett nytt hus. Men förhoppningsvis är det tillräckligt för mig att bibehålla en del av mitt arbete som jag ändå åstadkommit hittills. Men kommer ju förlora mycket gener också tyvärr som jag annars hade viljat haft kvar.
#4 får börja med att ursäkta att jag inte hunnit svara på ditt mail som du skickade för någon dag sedan. ska ta tag i det snart.
Det övriga kan jag fundera på. :)
#6 har nu svarat på ditt mail. :)
Vill även uppmärksamma att jag gärna tar emot så kallade fodervärdar till mina gerbiler också på obestämd tid. Så känner du dig sugen på att ta hand om ett litet gäng/par så är det bara höra av sig.
Som fodervärd har du bara gerbilerna till låns tills jag vill ha dom tillbaka för vidare avel. Sedan kan möjligheten såklart finnas att du som fodervärd kan få tillbaka och få bli ägare om du förälskat dig i någon/alla gerbilerna. Allt detta går vi såklart igenom mer ingående via mail om intresse finns.
Mitt krav är att man är påläst om gerbilskötsel och har ett stort intresse av att hantera och pyssla om gerbilerna då min avel baserar sig på gerbiler som ska uppvisa gott temperament och gilla människor, så då behövs det att personen i fråga vill hantera gerbilerna mycket så att man får reda på om de är passande för avel eller inte.
Kravet är också att du inte ska bo för långt bort då jag vill att det ska vara hyffsat smidigt att få hem gerbilerna igen vid behov. (max 1 timmes enkel resväg, är du en person som jag har tillit för så kan längre sträcka vara okej.)
Ytterligare ett krav är att ge mig regelbundna uppdateringar om hur gerbilerna utvecklas (detta innebär inte att man behöver höra av sig varenda dag utan då och då räcker bara för att få en bild av deras utveckling).
Låter detta intressant så maila mig för mer information: info@myomorpha.se
En lista på alla gerbiler som jag har till salu just nu. Maila mig på: info@myomorpha.se vid intresse.
HONOR
Bur 1 består av 2 honor.
Namn: Myomorpha’s Paine och Myomorpha’s Odoroki
Ålder på Paine: 9 månader gammal
Ålder på Odoroki: 7 månader gammal
Färger: båda är Grey agouti white spot.
Övrigt: Viktigt att veta att båda har uppvisat epilepsi när de var små. Inga nya anfall har setts sedan dess.
Pris för paret: 200 kr.
Bur 2 består av 2 honor.
Namn: Myomorpha’s Xu och Myomorpha’s Clear Star
Ålder på Xu: 1 år och 1 månad gammal.
Ålder på Clear Star: 4 månader gammal.
Färger: Xu är i färgen Agouti och Clear Star är i färgen Black.
Övrigt: Båda är friska.
Pris för paret: 400 kr.
Bur 3 består av 3 honor.
Namn: Myomorpha’s Fyrverkeri, Myomorpha’s Clearbreeze och Myomorpha’s Cloverstar.
Ålder på Fyrverkeri: 1 år och 7 månader.
Ålder på Clearbreeze: 4 månader.
Ålder på Cloverstar: 4 månader.
Färger: Fyrverkeri är i färgen Blue. Clearbreeze är i färgen Agouti. Och Cloverstar är i färgen Black.
Övrigt: Alla tre är friska.
Pris för gruppen: 500 kr.
Bur 4 består av 2 honor.
Namn: Dallas och Myomorpha’s Dazzlemoon.
Ålder på Dallas: 1 år och 7 månader.
Ålder på Dazzlemoon: 4 månader.
Färger: Dallas är i färgen Argente och Dazzlemoon är i färgen Sapphire.
Övrigt: Dazzlemoon har uppvisat epilepsi när hon var liten. Men inga mer anfall har setts sedan dess. Dallas är frisk.
Pris för paret: 300 kr.
Fortsättning på listan:
HONOR
Bur 5 består av 3 honor.
Namn: Myomorpha’s Påskkärring, Myomorpha’s Elegia och Myomorpha’s Ethereal Venom.
Ålder på Påskkärring: 4 månader.
Ålder på Elegia: 3 månader.
Ålder på Ethereal Venom: 3 månader.
Färger: Påskkärring är i färgen Black, Elegia är också i färgen Black och Ethereal Venom är i färgen Slate.
Övrigt: Alla är friska utom Påskkärring som uppvisat epilepsi när hon var liten. Men detta är inget som visat sig mer sedan dess.
Pris för gruppen: 450 kr.
Bur 6 består av 3 honor.
Namn: Myomorpha’s Yuna, Myomorpha’s Flitter Flower och Myomorpha’s Honey Dance.
Ålder på Yuna: 9 månader.
Ålder på Flitter Flower: 3 månader.
Ålder på Honey Dance: 6 veckor gammal.
Färger: Yuna är i färgen Polar Fox white spot, Flitter Flower är i färger Agouti och Honey Dance är i färgen Nutmeg.
Övrigt: Alla är fullt friska förutom Flitter Flower som uppvisat epilepsi som liten. Har ej visat fler anfall sedan dess.
Pris för gruppen: 450 kr.
HANAR
Bur 1 består av 2 hanar.
Namn: Calypso’s Rio och Myomorpha’s Dazzlebud.
Ålder på Rio: 2 år och 8 månader.
Ålder på Dazzlebud: 4 månader.
Färger: Rio är i färgen Black och Dazzlebud är i färgen Sapphire.
Övrigt: Båda är friska.
Pris för paret: 400 kr.
Fortsättning på listan (sista delen):
HANAR
Bur 2 består av 3 hanar.
Namn: Myomorpha’s Eldritch, Myomorpha’s Ethereal Chaos och Myomorpha’s Glitterleaf.
Ålder på Eldritch: 3 månader.
Ålder på Ethereal Chaos: 3 månader.
Ålder på Glitterleaf: 2 månader.
Färger: Både Eldritch och Ethereal Chaos är i färgen Nutmeg. Glitterleaf är i färgen Black Patched.
Övrigt: Alla är friska.
Pris för gruppen: 500 kr.
Tyvärr har Myomorpha's Yuna hastigt och plötsligt gått bort så nu är denna gruppen en gerbil mindre.
Vila i frid min underbara vackra Yuna 💔
Här är den korrigerade gruppen:
Bur 6 består av 2 honor (istället för 3).
Namn: Myomorpha’s Flitter Flower och Myomorpha’s Honey Dance.
(Myomorpha’s Yuna har avlidit)
Ålder på Flitter Flower: 3 månader.
Ålder på Honey Dance: 6 veckor gammal.
Färger: Flitter Flower är i färgen Agouti och Honey Dance är i färgen Nutmeg.
Övrigt: Flitter Flower har uppvisat epilepsi som liten. Har ej visat fler anfall sedan dess. Honey Dance är frisk.
Pris för paret: 300 kr.
Putt. Finns fortfarande gerbiler som söker nya hem.
putt! Det finns fortfarande några individer kvar som söker nya hem. :)
Putt!
Har fortfarande 7 burar med gerbiler här hemma som vill hitta nya hem. Har både unga och äldre gerbiler att välja bland. :)
Tror du att transport till Stockholm går att fixa?
#16 transport går alltid att ordna. Det är ditt ansvar som ev. Köpare att leta och fixa transporthjälp. Jag hjälper i den mån jag har tud. Men i dags läget när en flytt börjar närma sig så har jag tyvärr jätte dåligt med tid att hjälpa till, så ansvaret ligger på dig. Obs! Om du är ute efter avelsgerbiler så har jag inga. Dessa är endast för sällskap. Majoriteten av avelsgerbilerna har jag sålt till Tsunamis uppfödning och de få jag har kvar ska jag själv behålla.
#17 Har letat runt men vet inte riktigt vart du bor, i annonsen står det Skara men vid hösten kan orten ändras. Vart bor du? Har hittat en hane som ska flytta hit om ca 3 veckor då han blir leveransklar, men letar efter några kompisar till honom. Letar därför efter 2st för att om det inte skulle fungera så har jag redan bur åt det andra paret och behöver då endast leta runt efter endast EN ny burkompis till den ena
Jag stannar kvar i Skara. Det nya boendet är också i Skara. Så oavsett om jag hunnit flytta eller inte så är orten Skara. :) Jag har i så fall två unga hanar födda i juli som kanske skulle kunna fungera. En black och en agouti. Dock har båda uppvisat epilepsi men detta brukar växa bort/minska med åldern och de är i övrigt som vilken gerbil som helst; pigga och aktiva. :)
Har varit gerbillös i 3 år nu och hade innan det totalt 9 st under 4 år. Börjar sakna de små djuren otroligt mycket men pga att jag studerar och ej kan binda upp mig en längre tid så tänkte jag att jag gärna skulle kunna hjälpa till som fodervärd om det fortfarande finns intresse av det? Kan vara det i upp till ett år.
Dock bor jag ända borta i Uppsala
#20 har inga fler att placera ut i foderhem som jag känner idag. De jag viljat placera ut i foderhem har jag redan placerat ut. Så nu har jag bara gerbiler som jag vill ha sålda kvar. Men tack för erbjudandet iaf. :)
Putt! Har fortfarande alldeles för många gerbiler kvar som letar nya hem. Nu har vi flyttat in i vår nya bostad och är väldigt trångbodda med så många burar. Det är inte hållbart :/ . Behöver verkligen få hitta nya kärleksfulla hem åt mina älsklingar inom kort.
putt
putt
putt
Har du någon hona kvar ? Vill ha sällskap till mina 2 nya flickor :)
Jag säljer inga ensamma gerbiler i dagsläget då jag inte har några ungar nu, så har inga gerbiler för ihopsättningar. Alla honor är könsmogna och samt vuxna så jag säljer dom endast med sina burkompisar.
putt
putt
Har fortfarande ett gäng gerbiler som söker sina för alltid hem.
Har du några passande till avel till salu? PMa mig gärna eller maila på kristallens@hotmail.se
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
#31 Tyvärr har jag inga kvar som passar för avel till salu. Alla avelsdjur som var till salu tog Patricia (Tsunamis) över ifrån mig. De gerbiler jag har kvar som passar för avel sparar jag åt mig själv för framtida avel när jag fått ner antalet gerbiler ordentligt. Majoriteten av gerbilerna jag har hemma just nu är inte avelsdugliga av olika orsaker, utan säljs enbart till sällskap.