Aktiviteter till Gerbilhonor
Hej alla gerbiltokiga! Jag har en liten flicka som heter Stella och hon är väldigt uttråkad. Hennes kamrater i buren är inte uttråkade alls. Dom bygger o har sig hela tiden. Är det någon som har något roligt man kan hitta på till dom ? Tycker att det ser så tråkigt ut i akvariumet nu. Dom får toarullar och kartonger så fort jag har . Men det går ju åt väldigt snabbt hehe ! Men kom gärna med förslag ☺❤

För att hålla uppe förrådet på gnagmaterial så kan jag rekommendera att fråga på tygaffärer om de har någon tom papprulle (sådan de rullar upp tyget på) som du kan få. Brukar inte vara något problem att få några ordentliga rullar då och då.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hej!
Har du mycket spån i buren? De gillar ju att gräva väldigt mycket.
Toarullar, toalettpapper, kartonger och trä brukar funka bra 🙂
#2 Jag har ca 20 cm med spån ☺
#3 Okej, det är ju bra 🙂
Fråga släktingar om dem kan samla lite kartong åt dig. Sen kan jag rekommendera halm, Mina älskar att sitta och gnaga på det och även boa med det :)
Sen finns det gräs/halm bollar/skor/hus man kan köpa i djuraffärer också.
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Tack för alla idéer. Denna vecka blir det att bygga om deras bur så dom kan få massa tunnlar och aktiviteter ☺

Om du har en gerbil som behöver annan sysselsättning utöver gnaga och gräva så kan du ju alltid testa träna trix (klickerträning) och agility med den.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!