Lämpligt godis
Jag ger mina gerbiler solrosfrön och hackade jordnötsbitar som belöning, snax osv men eftersom nötter är så feta så undrar jag om det finns något annat de gillar lika mycket som man kan ge istället. Har tänkt att kanske köpa torkade fruktbitar men är inte helt säker på att de gillar det? Någon som brukar ge det eller har något annat förslag till belöningsgodis? ;)
Om man ger i små mängder och inte varje dag godis så funkar nötter alldeles utmärkt. Frukt ska du nog vara lite mer försiktig med då det innehåller väldigt mycket socker.
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Mandelspån är något mina gerbiler älskar! Prova.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Okej, köper du hela mandlar och hackar då eller finns det färdigt i djur eller mataffärer?
#3 Det finns färdigt i mataffärer. Det heter mandelspån, och är i en liten ljusblå påse. De är väldigt tunna!:)
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Aa så bra :)
Mina älskar havregryn och hirsflingor. Hirsflingorna är väldigt praktiska eftersom att de är så små. Just ja, sesamfrön också! Jättegott!
Vänligen,
Elin
Har du provat med torkade frukter? Brukar vara en stor favorit för mina gerbiler, speciellt torkade Morötter 😛
Ja jag tänkte också det först men vad jag förstod av 1# innehöll det förmycket socker…
#8 Torkade morötter då? :)
Det är ju ingen frukt, det är en grönsak.
a ok det kan man prova! :)