Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 670 ggr
lollynonna
0

Flyga

Hej! Vet ni hur gerbiler klarar av att flyga? Alltså i ett flygplan, lite mindre än 2 timmar. De sitter i någons knä (i transportbur då givetvis) och inte i nåt lastutrymme.

Ska få hem 2 gerbiler från gbg nämligen, och enda personen som just nu kan ta hem dem åt mig flyger. Är det en jättedålig ide? Kommer de dö av ljudet? Kommer de dö alls? Svimma? Jag har ingen aning alls, men kommer de påverkas negativt hittar  jag självklart annan transport. Dock vore detta perfekt annars då hon som då skulle ta upp dem kommer vara där hyffsat nära där de bor gerbilerna, så då slipper vi massor av tjafs med olika transporter och sova över osv osv.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Anne.K
0

Jag har ingen aning om hur gerbiler påverkas av flyg. Men vill tassa här då jag är nyfiken på vad man kommer fram till.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

lollynonna
0

#1 Tsunamis skrev i PM att en svensk har transporterat gerbiler till USA med flyg,och att det gick bra. Att de påverkas som vi människor av trycket,men det borde gå bra. Dock hittar jag inget flygbolag som tillåter smådjur i kabinen (eller vad det nu heter) och jag VÄGRAR låta dem åka i lastutrymme.

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Anne.K
0

#2 ja man vill ogärna placera dom i lastutrymmet. där vet man ju inte alls vad som händer. Det hade inte jag heller viljat göra om det inte går att försäkra sig på något vis att de placeras in på ett tryggt sätt och reser tryggt.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

lollynonna
0

#3 ja exakt, och man blir ju också lite avskräckt då flygbolagen själva säger att en hund måste vara i bra hull för att kunna åka där och att temperaturen påverkar av vädret. Så det blir ju uppenbarligen riktigt kallt där inne då:(

// Linah 

SolGerbilsidanSol