Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 685 ggr
molam
0

Skäms som en hund

Nu skäms jag som en hund! speciellt inför Lollynonna…

Det är såhär att min Karasu har Blivit utsläppt utav en av Mina systrars kompisar, som tappade Greppet om henne när hon lyfte upp henne, Tydligen ska KAradsu ha Bitit Flickan… Men Karasu har då aldrig bitit mig så om det är så, så Har Flickan gjort nått väldigt fel. I allafall jag var inte hemma när detta hände utan upptäckte senare på kvällen att det Saknades en Gerbil, Fasiken tycker jag och rör runt i hela Spånet, ingen Karasu där, bara en Hime och En Seishi. Aha ut i panik springer jag till mamma och frågar Vem f*n som varit i mitt rum, mamma hade ingen aning, så min lillasyster sade att M (kompisen till de hade varit där) och att dom försökte stoppa M, DEt tror jag på för att dom går INTE in i mitt rum utan tillåtelse! (Systrarna då) Och tänkte a men visst jag får nog tag på henne med tiden, inget mer med det. (Förmodligen hade hon även hunnit bli rädd av min hund då hon var jätteskärrad efter att hon hade smitit ut och Sprang och gömde sig så fort hon såg mig så att plocka upp henne var inte det lättaste heller). Så då tänkte jag att hon kommer nog fram när hon inte är så rädd längre, visstre ju vart hon var hela tiden också bara att det var så trångt att jag inte fick tag på henne. men iaf Till det stora problemet som gör att jag skäms som en hund.

Hämtade 2 killar till av Lollynonna i Fredags som skulle få vara i En tillfällig "Plastbytta" (Ca 78 Liter) tills dess plexiglaset i det stora Där dom skulle få bo var silikonad. Detta lyckades Gerbil hanen Tugga sönder under natten samtidigt smita ut, på morron upptäckte jag att han var borta! F*n i h*lv*tt* TÄnkte jag då, tok Akuma direkt till Stora karet och Trots att Plexiglaset inte hunnit bli silikonat då vårt silikon är borta (DOm kan inte komma åt varann utan vill bara silikona för att va på den säkra sidan) Sen DIREKT till Bauhaus för att köpa en råttfälla för de två måste fångas SNABBT! jag är INTE redå för Bebisar, men dom har vägrat allt Bete D= så har inte fått tag på de förrän idag!

Jag vet att risken är stor att KArasu är GRavid.. Men kan jag Kolla på nått sätt? Och om hon är det, går det att göra abort på Gerbiler?

Skäms så sjukt mycket över detta, speciellt eftersom jag inte vet mycket om Karasus Bakgrund OCH även om jag visste mycket om den så är hon INTE det bästa avelsmaterialet…..

Detta var INTE Planerat Speciellt inte nu. Dels för att jag inte är REdo för en kull jag har inte läst på tillräckligt och när jag väl har läst på och är Redå så vill jag avla på ÅLDER och Karasu är Knappast 8-10 månader

Jag är Desperat går det att kolla och att stoppa, eller kan bara tiden avgöra?

Förlåt för rörig Och Flummigt inlägg, men jag är Verkligen desperat just nu

KAn tillägga att de nu är Infångade och Akuma är tillbaka med sin bror och Karasu går ensam JUST NU

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

lollynonna
0

Ta det lungt nu. Så en av dina honor har alltså rymt tillsammans med hanen som du köpte av mig? Jag tror inte att honan har blivit dräktig, oerhört liten risk. Honan måste vara brunstig först och främst, sen så hade de mycket utrymme att springa på så har det antagligen inte ens sett varandra. Om jag var du skulle jag oroa mig mer för skadade gerbiler🙂

Är hon dräktig så är det inget att göra åt tyvärr. Du kan avliva ungarna, eller så behåller du dem och säljer med strikt avelsförbud. Det syns ca 1 vecka innan födsel att honan är dräktig.

Jag förstod inte riktigt om hanen eller honan hade rymt? Och bebishonan du köpte, hur är det med henne då? Var hon inblandad eller var det enbart hanen och honan som var det?

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

lollynonna
0

Och till som en "tröst" skäms jag också som en hund. Dörren i mitt gerbilrum har stått öppen över natten(den leder ut). Märkte det nyss, iskallt i rummet och 2 döda gerbiler :( Och ett flertal katter har nog varit in och försökt komma åt lite "mat"…

// Linah 

SolGerbilsidanSol

molam
0

Bebis var Inte inblandad ^^

Dom har varit på exakt samma ställe i dessa fyra dagar, därav anledningen att jag är så Himla orolig, Jag Kan inte handskas med en kull Ännu Det var Karasu som Blivit utsläppt, Pojken från dig åt upp den tillfälliga buren nu är dom båda pojkarna tillsammans igen i stora KAret Med en Plexiglasskiva mellan till Hime och Seishi ^^ Som ska silikonas så fort jag hittar silikonet. Lock på, Min sovrumsdörr kommer from nu vara Låst så länge jag inte är hemma, så nu borde det vara säkert.

Men En hona Brunstar väl var 4-6 Dag, Ska jag hoppas att hon var mittemellan Brunst eller ska jag förbereda mig på nått sätt?

Dom var ute tillsammans i Tre eller Fyra dagar då dom Ratade allt i matväg och gömde sig så fort jag såg dom

Skäms som en hund över detta x-x Därav desperatheten :p

lollynonna
0

#3 Okej nu förstår jag bättre. Jag trodde att de var ute 1 dag, men 3-4 dagar är lite mycket. Säker på att ingen är skadad? Gerbiler brukar nämligen bråka med gerbiler utanför flocken,är det hona+hane spelar det ingen roll om inte honan brunstar.

Då är det betydligt större risk att få ungar. Utgå från det värsta, att det föds bebisar i detta fall. Om det blir så, kan jag och många andra hjälpa dig med ungarna också. Så om hon skulle få bebisar är det inte bra, men det händer oftast inte något livsavgörande.

// Linah 

SolGerbilsidanSol

molam
0

Nej jag kanske glömde säga det, Men jag har kollat igenom bägge två väldigt noga, Ingen av dom har något sår nånstans Har även kollat  "känsliga ställen" som är lätta att komma åt extra noga Tex Öron, Ögon, Svans och Tassar ingen Skada vad jag kan se Ska kolla dom igen lite senare när dom har Bott in sig lite mer då ska jag kolla Extra extra noga