Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1172 ggr
Guinea piggis!
1

Gerbilburen är färdig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ca två veckor sen skrev jag här att jag skulle börja bygga en gerbilbur av en garderob. Nu är den äntligen färdig och mina två små killar flyttade in igår! :) Ni kommenterade att ni gärna ville se resultatet så här är den! (Den fjärde våningen är bara förvaring)

Guinea piggis!
0

Här är våning ett:

Guinea piggis!
0

Två:

Guinea piggis!
0

Och tre:

lollynonna
0

Åh vad fint! Dock så vill jag bara påpeka att tyg inte är bra,ser ut som om du har det på våning tre. Suuperfin bur annars!

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Guinea piggis!
0

Du menar hängmattan alltså? Jag ska ta bort den om de börjar tugga för mycket så det låtsnar trådar som de kan fastna i. :)

lollynonna
0

#5 Ja hängmattan. Okej vad bra.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[dvärgkaniner]1
0

Fin bur!:)

molam
0

Super fint! ^^ klättrar dom upp till de olika våningarna också? HAr för mig att just Gerbiler inte är så mycket för att klättra, men Rätta mig gärna om jag har fel =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Guinea piggis!
0

Tack! :) Ja en av mina älskar att klättra på stegarna och vara uppe på våningarna. Den andra tänker lite mer "neråt" och håller sig mest på nedersta våningen där han gräver och bygger på boet. Så jag tror det är rätt så personligt vad de föredrar ;)

molam
0

Ah på såvis! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Alwyn
0

Oj vad bra! Vad är det för glas/plexi? Fast det fattas väl en sak…grävlåda? De är ju fenomenala grävare som vill skapa gångar och underjordiska bon…därför brukar man ju ha djupt bottenmaterial på nåt ställe 😉

Guinea piggis!
0

Det är plexi glas med galler högst upp för ventilationen. Jag har en skål med ett sandlager på ca 20cm, även spånet ligger runt 15. På våning tre längst till vänster har jag ju en "låda" med glasfönster som är fylld med spån om det var så du menade? Då ser man ju även hur de grävt osv…

Alwyn
0

Jaså är det så pass djupt spån, ja då kanske det räcker :-) om du blandar ut det med bitar av papp eller hö blir det lättare för dem att skapa gångar som inte rasar ihop :-) Jättefin bur!

Guinea piggis!
0

Tack, jag ska prova det! :)