Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 831 ggr
Sevgi
0

Omplacering gerbilhane, Stockholm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla ni. Jag har en gerbilhane till omplacering. Han blir ca 3 år i december och är en jättego kille. Tyvärr bor han ensam eftersom kompisen dött, men jag ser gärna att han får en ny vän. Vill man bara ha honom tar jag inget, hemmet är viktigast. ❤ Vill man ha med buren (IKEA-låda) tar jag 100 kr. Vi finns i spånga, måste flytta på honom ganska snart men hemmet är det jag lägger mest vikt på och vet att nästan alla ni här inne brinner för de här små djuren.

[dvärgkaniner]1
0

Vad söt! Hoppas han hittar sig ett hem! ❤️

Swenea
0

Finns han kvar??

Dessewffy
0

Hej! Finns han kvar? Har en gerbilhona på ca 3 år som precis blivit ensam.. :(

Sevgi
0

Han finns kvar men en person har mejlat mig, väntar på svar. :) #3 Tror inte det är bra att ha en hona och en hane tillsammans så länge du inte planerat en massa ungar, dessutom har han inte stamtavla… jag fick honom från en djuraffär eftersom han inte blev såld :/

Sevgi
0

Eller hur länge är en hona fertil?

Dessewffy
0

Att det skulle bli ungar är ingen chans, min är som sagt 3 år så hon är inte fertil längre :) hör gärna av dig om hur det blir med honom! vi bor för övrigt också i Stockholm

Ellociraptor
0

Har också en ensam gerbilhane i Stockholm i typ samma ålder. Han har varit ensam ungefär en månad nu. Är ev intresserad men verkar som att jag inte är ensam om det!

Dessewffy
0

Okej! Hur gammal är han mer exakt? Skulle det va så att sevgi redan hittat ett hem till sin så är jag väldigt intresserad beroende på ålder :)

Ellociraptor
0

Menade till Sevgi, är inte intresserad av att ge bort honom. :P

Dessewffy
0

Jasså okej, då jag lärt mig att man inte ska para ihop äldre gerbiler av samma kön kan vara riskabelt så blev de lite fel :) lycka till att hitta en kompis till din!

Sevgi
0

Har inte fått något svar av den andra personen, ger honom en dag till. Annars kan du få testa att sätta ihop honom med din hona, Dessewffy. Hade inte koll på hur länge honom är fertila :) Och om det inte skulle funka med din gebril så kan du få testa med din, Ellociraptor!

Dessewffy
0

Gör så :) min har varit super vid tidigare ihopsättningar. Här är min lilla tjej

Dessewffy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Anne.K
0

Vill bara påpeka att det alltid finns risk för dräktighet oavsett ålder. Dock är risken mycket mindre när både hona och hane är över 3 år gamla. Men att säga att det är helt riskfritt är bara naivt att tro, däremot att säga att det är en mycket liten risk ger mer sanning. Men man ska vara väl medveten om att är oturen framme så kan det bli tillökning även om risken är låg så finns den och bör tas med i beräkningarna om man gör sådan ihopsättning.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Dessewffy
0

Okej vad bra att du sa det. jag lät nog mer naiv i mitt inlägg än vad jag är. Självklart så finns det en liten risk men det är relativt osannolikt att hon skulle bli dräktig, glömde också att säga att hon aldrig fått ungar vilket också spelar in :)

Sevgi
0

Haha åh vad lika de är! Samma mönster! Kommer du kunna se skillnad på dem? 😂 Jag har iaf inte fått något svar, så du får första tjing. Om du PMar mig så får du mitt mobilnummer :)

Dessewffy
0

Jag verkar inte kunna skicka PM till dig hehe (ny på sidan). Om du inte fått något så kan du väl prova skicka PM till mig :)