Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 1299 ggr
Bella90
0

Dräktig Gerbil hona

Hej Jag har en hona som jag har låtit varit ihop med en hane i ca 18 dagar. Men jag tycker inte att min hona har blivit något tjock. Det är planerat att hon ska föda (om hon är dräktig) den 10 oktober. Hon dricker o äter mer än vanligt. Och hon har fått en passion på majs o havregryn. Men jag tycker inte hon har blivit något tjock. Skulle bli överlycklig för all hjälp ❤

lollynonna
0

Kan du lägga upp bild? Det är inte alltid man ser att honan har blivit tjock, man blir hemmablind. Havregryn är väldigt näringsfattigt, så om du har möjlighet att ge något med mer näring är det bra för både henne och bebisarna. Ärtflingor och ägg brukar vara poppis🙂

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Bella90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på henne tagen för ca 1 vecka sen ❤

[SebastianR]
0

Om du har en våg så kan du prova att väga henne varje dag för att se om vikten ökar. Då finns chansen att veta om hon är dräktig!

lollynonna
0

#2 På den bilden kan man inte se något, du måste ha en nytagen bild. Man börjar se då det är ungefär en vecka kvar :)

// Linah 

SolGerbilsidanSol

[dvärgkaniner]1
0

#2 Ge gärna en nyare bild, helst nytagen eller bara någon dag gammal :)

Bella90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna bilden är tag nyss på henne. Det är planerat att hon ska ha bebisar den 10:de Oktober

lollynonna
0

#6 Nej hon ser inte ut att ha bebisar i magen. Bor hon med hanen? Har hon haft ungar förut?🙂

// Linah 

SolGerbilsidanSol

[dvärgkaniner]1
0

#6 Hon ser inte ut att ha några ungar i magen.

Bella90
0

Okej. Nä hon bor inte med hanen förtillfället. Ja hon har haft en kull innan. Hon ska sättas ihop med hanen igen imorgon. . Och då ska hon o hanen få bo ihop tills de blir bebisar ☺ Är det något jag ska tänka på när dom ska paras ?

lollynonna
0

#9 Bor de ihop som avelspar eller handparar du?  Om du handparar (vilket du verkar ha gjort) så måste honan vara brunstig, annars blir det inga bebisar.

// Linah 

SolGerbilsidanSol

[dvärgkaniner]1
0

#9 Som lollynonna nämnde, om du handparar så måste honan vara brunstig, för annars bli det inga bebbar.

lollynonna
4

#11 Ursäkta men får jag fråga varför du upprepar exakt det jag redan skrivit? Jag har sett detta i ett flertal trådar här inne nu, och det börjar bli väldigt irriterande.

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Bella90
0

Aa jag har handparat dom. Hanen har satt på Bella ett flertal gånger under tiden dom var tillsammans. Men då kanske det är att hon är för gammal :/ Men har då en fråga till. Kan man para honan som är under den dominanta honan som är då Bella. För jag har 3 flickor och den ena av dom är snäll gullig o har ett bra temperament. Om det är lättare att skriva så finns jag på min mejl Superstar_sofie@hotmail.com Tack för all hjälp annars ☺☺

[SebastianR]
0

#13 Hur gammal är honan?

Bella90
0

Hon närmar sig 1 års åldern ☺

[SebastianR]
1

Okej. Då är hon inte för gammal ännu! Det kan vara så att parningen inte lyckades och sånt kan hända. Bara att försöka igen när hon är brunstig!

Bella90
0

Vad bra! Annars får det bli att jag ska köpa en ny hona som kan bli min avels hona. 
Tack så mycket för all hjälp!! 😍

[dvärgkaniner]1
0

#12 Du hinner alltid förre mig att skriva, och jag vill också hjälpa till 🙂

Anne.K
1

#18 dock behöver man inte upprepa ordagrant vad någon redan talat om i en tråd. Det kan lätt se för tjatigt ut om flera personer ska skriva exakt samma sak. :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

lollynonna
0

#17 Nej helst ska man para den dominanta honan. Men eftersom du redan verkar ha planer på att avla och har haft kullar borde du väl veta det? Det tar man reda på innan🙂 Inte något illa menat, tyckte mest att det var underligt.

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Bella90
0

Ja jag har haft kullar innan. jag vet att man ska para den dominanta honan. Då jag har delat på mina honor nu så har jag 2st grupper och ska då para den honan som är dominant i den andra gruppen.