Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 780 ggr
Mysgerbiler
0

Vilken vitteckning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Nu börjar det närma sig registrering av min första gerbilkull som föddes den 6 september! Dock är jag lite osäker på vilken vitteckning Snöboll har. Hon har svart som grundfärg. Känns nästan som att fläckarna är lite väl ihopflutna för att hon ska vara patched? Kan hon vara pied striped kanske? Jag skickar med lite bilder på henne och hoppas att någon kan hjälpa mig! :)

Mysgerbiler
0

En till bild

Mysgerbiler
0

En till bild

lollynonna
0

pied striped, men det skulle även kunna vara en dålig pied collared. men jag tror inte det eftersom han inte har så stor "halsfläck".

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[dvärgkaniner]1
0

Tycker också att den ser ut som Pied striped :)

Mysgerbiler
0

#3 pied collared är hon nog inte i alla fall eftersom att hon inte har någon krage alls, utan bara en liten nackfläck. Så då är hon nog pied striped alltså :) Funderar även på om hon eventuellt kan vara en "dåligt" tecknad patched?

[dvärgkaniner]1
0

Håller med dig med Patched, det är ganska svårt att säga vilken färg hon har men… 😛

lollynonna
0

Pied dutch?

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Mysgerbiler
0

Pied dutch tror jag nog inte att hon är, för hon har ju inte någon krage… Jag tror att hon är antingen pied striped eller en dåligt tecknad patched. Någon som vet skillnad på dessa två?

lollynonna
0

vitteckning

Mamma har ritat denna. Sen så finns det ju avstickare och detta är ju långt ifrån detaljerat, men du kan ju se lite av vad din liknar mest!

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Mysgerbiler
0

#9 Tack för bilden. Jag har nu registrerat henne som en black patched, då det är det hon liknar mest.

Anne.K
0

Jag personligen hade satt pied striped på henne. då alla fläckar binds samman med en smal strimma. 

Här har jag kopierat vad färgstandarden säger hos SHF angående pied striped:

"Teckning: En vit linje sammanlänkar nosfläck, pannfläck och nackfläck till en vid fläckarnas placering ojämn bläs."

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning