Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 733 ggr
annaresman
0

Pärongrenar eller inte?

Jag försöker förbereda och läsa på så mycket jag bara kan inför hemkomsten av våra sötisar, så ursäkta alla mina frågor som dyker upp.. :D 

Tänkte jag skulle passa på att hamstra lite grenar från våra fruktträd nu… 
Har försökt letat på google men kan inte finna svaret, läste här att gerbiler inte bör äta päronträd. Stämmer det eller stämmer det inte? 

Vi har även plommonträd, kan man ge grenar därifrån? 
Mvh Anna

annaresman
0

När jag ändå frågar om det så läste jag att dom inte får käka stenfrukter. 
Men kan man sätta in ett kokosnötskal som typ hydda som dom kanske börjar gnaga på, är det farligt för dom?

lollynonna
0

#1 Säger inget om pärongrenar osv. Men kokosnöt skal är helt ok! Jag har själv gjort eget och jag säger dig att det var svårt det! Men det funkade till slut iaf.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

annaresman
0

Tack! :D Jag får se om jag orkar ge mig på en kokosnötfight då! :D 
Jag var på loppis idag och fyndade några flätade korgar jag tänkte man kunde vända upp o ner på och göra ett hål i.  :} Många idéer men får se om något blir av. :) 

Undran dock då om någon annan kanske vet angående fruktgrenarna?

Anne.K
0

Plommongrenar ska du iaf inte ge. Då det kommer från en växt som bär stenfrukt. Pärongrenar ska väl vara okej, eller har jag fått det om bakfoten? Jag är lite dåligt insatt i detta med grenar och frukter. Men päron är väl en frukt man kan ge gerbilerna? Eller var det något man inte kunde ge? Iaf. om man kan ge frukten så kan man även ge grenarna. Jag får nog kolla upp lite om hur det låg till med päron, har fått för mig att päron är en okej frukt att ge, men vågar inte säga det med säkerhet just nu…

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

annaresman
0

Tack så mycket! Jag undviker päron också eftersom ingen vet riktigt säkert, chansar inte. :)