Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 625 ggr
molam
0

Sår på svansen

nu har två av  mina nya gerbiler sår på svansen tänkte fråga vad det berodde på tills jag fick se det,  Tenshi och yume tar in deras svansar i skiljeväggen och biter dom samt håller fast, Ska jag tvätta det eller nått?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[dvärgkaniner]1
0

Kan du skicka bild? Oftas växer såret igen, men det beror på hur allvarligt det är :)

molam
0

Ena såret på den svarta har börjat väx igen, men kan skicka på den andra vars sår är nygjort

molam
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Svartas sår har börjat läka och ser ut såhär

molam
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lilac, Yume och Tenshi ska få flytta till ett eget litet kar tills jag kan Fixa Skiljeväggen för gott.

Måste jag hålla koll på nån av dess sår

[dvärgkaniner]1
0

Hon kan tappa en liten del av svansen tyvärr.  Ta bort sandbadet för såret kan infekteras.

[dvärgkaniner]1
0

Då menar jag den Lilac färgade.

molam
0

De har inget sandbad ännu Följde inte med när jag fick dom och har inte hunnit ut på ikea för att köpa ett

Ska jag tvätta eller nått? vad gör jag om hon tappar en del av svansen?

lollynonna
0

Du ska ju inte ha en skiljevägg mellan två olika flockar. Då blir det mycket bråk mellan både tenshi och yume, och även den nya flocken. Detta är det jag kallar för tt experimentera, som jag sa i den andra tråden. En skiljevägg funkar inte, isåfall en svart av glas eller nåt så att man inte kan se igenom.

Angående såren så låt det vara, det läker av sin själv. Blir det infekterat kan du tvätta med koksaltlösning och ringa veterinär!

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

molam
0

Okej, skiljeväggen har inte varit ett problem tidigare ^^ det är nu det har blivir lite problem, Ska inte sätt ihop grupperna eller så, utan det är bara för karet är så himla stort Och det känns lite mycket för 2 gerbiler, då delar jag hellre upp den till två mindre Men Tenshi och Yume ska få flytta till ett annat kar nu. Att dom ska få flytt är för att dom är bara två och karet är mindre än ena halvan I andra halvan kommer då möjligtvis bli en grupp med pojkar, notera, av-delningen är en Plexiglas skiva, inte när eller galler eller så ^^

MEn dom bråkar inte sinsemellan iaf, utan bara med varann

lollynonna
0

#9 Men om det är plexiglas mellan hur kan man då bita tag i den andras svans? Och det kommer nog aldrig att funka att ha en skiljevägg av galler. Ha når som de inte kan nudda varandra eller se varandra.

// Linah 

SolGerbilsidanSol

molam
0

För Att skiljeväggen är inte silikonad, ska silikona fast den, Så det är en liten liten Springa på varke sifa av skiljeväggen, mellan Plexiglaset och Akvarieglaset.

Ska inte ha en Skiljevägg att Galler, ska ha den jag har, sen ska jag silikona fast den så de inte är en endaste Springa, så det blir som två tätslutande akvarium i ett

lollynonna
0

#11 Jaha vad bra! Då måste ni fixa det så fort som möjligt om de ska kunna bo bredvid varandra:)

// Linah 

SolGerbilsidanSol

molam
0

YEs, Tenshi och Yume Fick Flytta in i ett kar på 65-70 Liter nu tillvidare, sen får vi se om dom får Flytta tillbaka när karet är Silikonat eller om dom får bo kvar där ^^