Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 559 ggr
Thea02
0

HJÄLP DOM BRÅKAR

Hejsan! Vi har satt ihop 4 killar, en vuxen (som är lite egen och speciell) och tre små ungar, vi satte ihop dom för ca 3 månader sedan. Allting fungerade perfekt, men Theo, en av ungarna, försökte liksom styra flocken. Och bråkade lite smått med den vuxna hanen. Men den var inget allvarligt och gick ju bra endå. Vi tänkte att det är nåt hanar brukar göra då och då. Men nu blev det allvarligare, jag var ej hemma då men mamma berättade att den vuxna hanen sprang och jagade Theo, så att han blev rädd och gömde sig på alla möjliga ställen i buren. Mamma tyckte det såg läskigt ut så hon tog upp den vuxna hanen och satte honom i en annan bur utan någon i. Mamma försökte sätta tillbaka den vuxna hanen vid små killarna igen men det blev samma sak igen. Hon vågar inte släppa tillbaka honom nu, vad ska göras??

ForeverEmma_
0

Hur länge har dem varit borta från varandra?  Sen hur gammal är den vuxna hanen?

Men tyvärr låter det som att det tyvärr inte funkar med din stora flock. Att ha så många gerbiler i en och samma bur trots att det är hanar är alltid en stor risk för bråk. Så i ditt fall då det blivit så pass illa att den vuxna hanen jagar Theo så skulle jag dela på dem. Sen beroende på hur länge den vuxna hanen har varit borta från flocken så kan du ta en därifrån och sätta ihop han med så han får en kompis.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Thea02
0

Dom har bara vart borta från varandra i två dagar. Men Jaa… Kan man inte göra något annat än att sära på dom?

Thea02
0

Jag släppte ner den vuxna hanen hos små grabbarna igen, då så luktade han mycket på som men inte mer än det. Sen började han liksom hoppa på Theo när han hade fått sjungit på matbordet ensam och jag släppte ner honom i buren igen. Så ja jag tog tillbaka hoppsan till den andra buren, igen. Men dom andra småttingarna har han verkligen inga problem med!

Thea02
0

Autostavning kan finnas

lollynonna
0

Gerbiler kan bara vara borta från varandra i några timmar utan att det blir bråk. Eftersom du nu har haft isär de i två dagar så måste du börja om med ihopsättningen, och ska det funka så måste du ha en väldigt stor bur med många saker i. 4 gerbiler är en väldigt stor grupp, särskilt om man är oerfaren.
Hur stor bur har du?

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol