Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 1308 ggr
Anpekli
0

(S) Äldre gerbilhane.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Har nu efter många om och men valt att sälja min gerbilhane Hercules som är omkring 2½ år gammal. Han är tyvärr ifrån en djuraffär men han har aldrig visat några tecken på sjukdomar eller liknande.

Han är dessvärre ensam då hans bror gick bort förra året och jag känner att han kan få det bättre hos någon annan som kan introducera två nya gerbilbebisar eller en äldre hona som han kan spendera den sista tiden i livet med.  (Och nej, jag vill inte ha kommentarer om att jag är en dålig ägare för att han har varit ensam så pass länge.)

Hercules är inte så speciellt handtam på grund av att jag inte haft tiden att hantera honom det senaste, men han blir din bästa kompis om du har lite solrosfrön i handen. 😉Till slut så börjar han mer än gärna klättra på dig och sitter gärna på axeln och myser.

Med honom så ingår det ett akvarium som ligger omkring 150 l, måtten är jag osäker på men gissar på att de L: 90cm B: 40 D: 40. Om man är intresserad utav de exakta måtten så jag kan titta upp det. (Akvariet är nystädat sedan 1 dag tillbaka)

Det ingår 2 olika hus (väldigt mycket gnagade på men fungerar utmärkt), en vattenskål och matskål (han har tendens till att bita sönder alla flaskor), en hylla där man kan ha skålarna på, en sandbadskål från IKEA,  en "vägg" som man kan dela av akvariet med (har använt det till så att man kan ha sand på halva sidan av akvariet och spån på andra sidan), två broar i olika storlekar, två stora trädgrenar som han gärna springer omkring på, en transportbur och sedan en nyöppnad matpåse ifrån märket Gerbil Nature som han har ätit hela sitt liv.

Priset jag har tänkt är runt 400 kronor med akvariet, men han kan säljas utan det också.  Hemmet och ägaren är det som är det viktigaste. Han finns i Östergötland, nära Norrköping (45min) och Katrineholm (30min). Vid intresse skickas adressen.

☻/ This is Bob. Copy and paste him
/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over

[Blue_Lugia]
0

Hade vart intresserad bara jag hade kunnat erbjuda honom en kompis…:(

Anpekli
0

Åh vad synd. Finns det någon speciell anledning till att du inte skulle kunna erbjuda honom en kompis? :( (Bjuder på en mysig bild på herrn!)

/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over

[Blue_Lugia]
0

#2 Nja, alltså jag har inte gerbiler sen tidigare, och har haft svårt att hitta några på närmare håll. Svårt att åka långt utan körkort. :(

Anpekli
0

#3 Hmh, vet inte om det finns några i närheten av mig - i så fall hade jag kunnat sätta ihop dem. Vart bor du någonstans? :)

/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over

[Blue_Lugia]
0

Fagersta

ScarletMajesty
1

#5 jag har två gerbilhonor som söker nytt hem inkl akvarie och vi finns mellan Uppsala och Sala, inte allt för långt i från Fagersta :)

[Blue_Lugia]
0

#6 Var bor ni? Som sagt ingen bil så då blir ju resvägen lite mer omständig….

Anpekli
0

Ingen som vill ha honom? 😕

/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over

Anpekli
0

Han söker fortfarande nytt hem! Han kan skänkas bort till rätt hem men då medföljer inga tillbehör.

/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over

Anpekli
0

Hercules finns fortfarande kvar, alternativt söker jag en äldre hona till honom som sällskap.

/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over

Anpekli
0

Puttar upp annonsen för hans skull! Ingen som är intresserad eller har en äldre hona till salu? 🤔

/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over

[dvärgkaniner]1
0

# Har en kull som väntar. Mamman och pappan är burmese :)

Anpekli
0

#12 Jag är tyvärr inte intresserad utav bebisar, utan är bara intresserad utav en äldre hona som han kan leva den sista tiden med. 😕 Vill helst att han kommer till någon annan som har mer tid och intresse för honom. 😊

/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over

[dvärgkaniner]1
0

#13 Okej :)

Anpekli
0

#15 Ja, det har jag. Skåne ligger alldeles för långt bort. :( Att åka tåg ner dit skulle kosta runt 1200 kronor,  så. Annars skulle hon vara perfekt för min!

/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over

[Blue_Lugia]
0

Tycker nästan synd om honom. :( Hoppas någon kan ta honom!

Anpekli
0

#17 Känner likadant! Synd att du bodde så långt bort. :(

/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over

[Blue_Lugia]
0

#18 Jo precis…

Anpekli
0

#19 Som det ser ut nu så är han tingad och flyttar förhoppningsvis till helgen! 😃

/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over

[Blue_Lugia]
0

Vad kul! Håller tummarna! :D

Crest
0

Vad bra att det löste sig!🙂