Välkommen hem Kenja!
Idag fick jag hem lilla Kenja! Tyvärr ska jag ine säga men ja, hon kommer från arken zoo Toftanäs men hon vekar lätthanterlig så jag hopps det ska få bra:) På en av bilderna häslar hon på Dagny, dem försöker kivas genom gallret men inga liksom stora tecken på aggressivitet från varken Dagny elr Kenja.
Ojojoj vilken sötnos 😍
Åh vilken fin! Var chockad av rubriken, säljer nämligen en gerbil som heter keja, och trodde att någon kommit och snattat henne!😂
Superfin verkligen! Hur gammal är hon?:)
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#1 tack, tkr jag också:) #2 jaså, haha, fint namn din gerbil har hihi xd:D hon är runt nio veckor:)
men så söööt hon är! 😍
Hon sitter nästan hela tiden i sandskålen, är det normalt att hon ej gör så mkt att hon kanske ör lite rädd elr nåt?
är hon 9 veckor så har hon troligen hunnit bli könsmogen. så se till att göra denna processen långsamt och stressa inte med att få ihop dom. Då könsmogna honor är svårare att få ihop. Men kan gå då hon trots allt fortfarande är såpass ung, bara man se till att ta det försiktigt. :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Nu är Kenja och Dagny ihopsatta! Dem bråkar inte alls längre utan häslar snällt på varandra och hjälper varandra att göra gångar:) men…jag var bra orolig ett tag då första dagen klättrade Dagny över till kenjas sida och dem rullade ihop sig direkt till en boll. Jag försökte då stoppa dem snabbt och jag fick isär dem igen men jag fick också ett bett på mitt finger så det blödde rejält. Men nu är allt bra och dem trivs redan bra tsm efter bara tre dagar:)

Vad fin hon är, kul att det gick bra :-)