Omplacering hane
Hej!

Vår gerbilhane på 3 år är nu ensam då hans kompis gått bort. Tänkte kolla om någon är intresserad av en äldre hane? Han är pigg och social men behöver alltså en kamrat.
Finns i Stockholm.
Har han någon stam? Jag är alltid ute efter gamla friska,pigga hanar till min avel. Men vill ju inte använda gerbiler utan stam då, därför jag frågar om stam. :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Nej tyvärr ingen stamtavla.
Jag införskaffade Sickan & Sigge från en tjej i Tumba söder om Stockholm. Detta gjorde jag i Mars 2012. Sigge och Sickan fick flytta in med mina andra två gerbiler i ett 750 liters akvarium, men efter något år uppstod bråk främst mellan bröderna Sickan och Sigge. Disyerto här på forumet tog då hand om Sickans bror Sigge när de hamnade i slagsmål 2013. Tror Sigge har fått 3 kullar hos Disyerto. Om du är intresserad trots att stamtavla inte finnst kan du ju alltid tala med Disyerto, antar att de som bröder annars är ganska lika varandra i temperament med mera.
//dfniklas
#2 Finns han kvar? Jag ska ner till Stockholm i Augusti :) Passar han till avel?
Ja han finns kvar. Mycket möjligt att han passar till avel, inget jag har sysslat med och vet inte vilka krav som ställs. :)
Hur mycket kostar han? Skulle kunna hämta honom i augusti.
Kommer han bara till ett bra hem och får sig en kamrat så skänkes han bort, för hans eget bästa. Det vill säga ingen prislapp :)
#6 Kan jag hämta honom den 14 augusti? :)
#6 Jag skulle erbjuda honom en kamrat+mycket kärlek och en stor bur.
Dvärgkaniner har nu hämtat Sickan och jag önskar henne lycka till i framtiden! Hoppas att han kommer att trivas med sin nya burkamrat! :)
#9 Han är jättesnäll och tam 🙂Ska skicka bilder på honom så fort som möjligt.