Skötselråd om gerbil bebisar
Nej men oj! Var det planerat? Om det var planerat så ska man läsa på INNAN man får bebisar. Först så borde du sära på mamman och pappan, om du nu inte redan gjort det. Mycket proteinrik mat är bra för mamman. Till exempel ärtflingor, kokt ägg. Var inte och pilla på bebisarna i början, utan låt de vara med sin mamma. Ge mamman toapapper, hö och tidningspapper så att hon kan bygga ett bo åt bebisarna.
Jag kan skriva mer sen, detta var bara ett litet snabbsvar 🙂
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Jag håller med #1
Om du inte redan särat på föräldrarna så kommer de att få en kull till om ca 6 veckor. Så om du inte har möjlighet att eventuellt behålla 2 kullar så bör du redan nu börja leta hem till dem. De kan flytta vid tidigast 5v, men helst 6v.
Det var inte planerat men om jag ger henne ett kokt ägg äter hon hela då?
Kanske lite mer?;)
#4 Testa att ge henne en bit av både vita och gula men inte för mycket så det ligger och blir gammalt i buren.
#4 Ge henne inte hela ägget,det är alldeles för mycket för en liten gerbil. Ta en bit av vitan och lägg på ett fat så äter hon kanske upp det.
EDIT: Om hon inte gillar ägget, ta bort det imorgon. Äter hon ett gammalt ägg kan hon bli sjuk.
// Linah
Gerbilsidan
Jag skulle eventuellt vara intresserad av två honor :) Du vet inte något om deras bakrund?
#8 Detta är en hjälp-tråd, inte en sökesannons ;)😉
// Linah
Gerbilsidan
#9 Hihi 😛
Ärtor kan du även ge. Det är proteinrikt och brukar vara uppskattat av nästan alla gerbiler :D
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Okej tack så mycket för alla tips är det något mer jag borde veta om hur jag ska ta hand om ungarna? Jag vet ju inte vad det är för kön på dom ännu men om du är intresserad så kan du kanske köpa dom :)
#12 Då de har blivit lite större kan du ta bilder och lägga ut här så att vi kan hjälpa dig med kön :)
// Linah
Gerbilsidan
Okej ska jag göra tack tack❤️