(S)2/8 akvarium skänkes!
Hello igen!
Här är jag igen med en ny annons. Våra gerbiler har fått ett större kar och därav behöver vi inte vårat gamla mer. Due to renovering så vill vi inte spara på något då de bara kommer vara ivägen. Så här skänker vi bort ett ca 140 liters kar till den som är sugen!!! 👍
Finns i Habo. Perfekt storlek för 2 till 3 gerbiler. Mejla mig så kan vi komma överens om upphämtning 🙂
Vi tänker inte ha det ståendes för länge här hemma eftersom renovering närmar sig så va snabb med att bestämma er innan det åker på tippen!
mvh
C
Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.
Var ligger habo vilket län?
#1 Det ligger åt vänster åt vättern. (den stora sjön)
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#2 Oj, det är för långt bort :(
Yep, 2½ mil norr om jönköping :)
Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.
Vi är i krokarna tisdag. Kan vi komma förbi då?
#5 Jag jobbar fram till 17:00 varje dag så det är om ni är här runt den tiden? Kanske min sambo är hemma tidigare men det får jag fråga han om och uppdatera tråden sen.
Går ju även ställa akvariumet på baksidan på altanen så kan ni bara hämta den även om vi inte är hemma 🙂
Akvariet är fortfarande kvar!

Är ev. intresserad! Kan hämta det på lördag eller söndag isåfall. Vad är de ungefärliga måtten på akvariet? Och finns det något nätlock till, eller hur har du gjort med ventilationen? :)
#8 Nice. Du kan komma i helgen. Vi ska till stan nån av dagarna men vi kan ju avtala nån tid så löser det sig. 45x80 och höjden har jag glömt och har inget måttband i närheten :P men det är iaf ett 140 liters kar.
Finns inget nätlock. Det är glaslock varav ytterdelen inte sitter i så att det är typ 1 cm springa för luft. Vi tänkte köpa plexiglas och borra lite hål i, men med så mycket glipa verkade de inte vara några problem alls. Så vi har haft glaslocket, som även är delat. Större baksida och framsidan är smalare. Syns lite på bilden att det ligger ett större glaslock och ett smalare på. Vi hade även det smala av på dagarna så det var lättare att få upp våra krabater när de ville och va ute.
De bodde i detta karet i strax över en månad utan några problem med denna ventilation så allt fungerar fint.
Akvariumet har nu hittat ny ägare och inneboende :) Hoppas ni ska trivas!
Tråden kan tas bort!