Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettgenetik-färger
Läst 936 ggr
[[dvärgkaniner]]
0

Färghjälp!

Hej!
Jag har skaffat in en ny gerbilhane till min uppfödning, men jag är väldigt osäker på hans färg? Han uppföd oss en uppfödare utanför Ånäset ifall ni undrar 🙂

Jag skickar snart bilder!

[[dvärgkaniner]]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej!
Jag kommer med några bilder på han, jag tror att han är något slags nutmeg eller agouti?

Embra
0

Du har ingen koll på vad föräldrarna har för färger? :) Annars kanske du kan kontakta uppfödaren och fråga :)

lollynonna
1

Agouti pied collared skulle jag säga.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Anne.K
4

Jag säger detsamma som #3 . Agouti pied collared.

Vad är det för sår han har på nosen?

Och borde du inte ha fått all information av uppfödaren förresten? Hur vågar du avla på en gerbil där du inte vet något, inte ens gerbilen i frågans färg?

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

lollynonna
1

Ja, jag undrar också samma som Anne.

// Linah 

SolGerbilsidanSol

[[dvärgkaniner]]
0

#4 Det var en tjej som hade den förre mig som köpt av uppfödaren. Tjejen var inte hemma så hennes granne hjälpte till med gerbilen.

[[dvärgkaniner]]
0

#4 Han bodde i en gallerbur oss tjejen jag köpte han ifrån, det jag inte tycker var så jätte bra. 

Jag ska ge sedan få upp hullet på honom så han blir fetare.

lollynonna
2

#6 Men du kan ju inte avla på en gerbil du inte vet något om? Och uppfödaren  kan knappast ha varit seriös eftersom hen sålde till en ensam gerbil till gallerbur?

// Linah 

SolGerbilsidanSol

[[dvärgkaniner]]
0

#8 den hade haft en burkamrat tidigare men den gick bort.  Jag känner ju inte den här uppfödaren men det var ju inte bra att gerbilen hade gallerbur. 

Men nu har han det bra i en stor bur och mycket bomaterial och toalettrullar och trä 🙂

[[dvärgkaniner]]
0

tråden kan låsas!

lollynonna
5

#9 Var kommer han ifrån? Känns nästan som att du avlar på varenda gerbil du kommer över :/

// Linah 

SolGerbilsidanSol

[[dvärgkaniner]]
0

Brände enligt förra ägaren.

[[dvärgkaniner]]
0

#11 Det kommer nog ta ett tag tills jag börjar avla på honom ifall jag ens gör det, det beror på honom ifall han passar bra till avel eller inte. Jag ska kolla med förra ägaren ifall hon vet något om hans bakrund.

Anne.K
2

#11 jag känner precis som dig. Har också börjat fundera på det då det framstår så. 

Tycker inte det verkar vara en seriös avel när man avlar på gerbiler utan bakgrund och plockar till sig alla gerbiler du hittar och får tag på, det är så mycket skit du kan avla in när du gör på det viset TS. Du har ju verkligen ingen aning om vad det är du avlar på.

[[dvärgkaniner]]
0

#14 Bara för en gerbil? Dem andra gerbilerna vet jag att de kommer ifrån bra ställen, De flesta gerbilerna jag har kommer ifrån Forslunda som är veterinär och många andra ovanliga djur plus att djuren mår bra där och har en bra bakrund. 

Ursäkta att jag låter arg men man blir det.

lollynonna
4

#15 Så bara för att de är veterinärer och har ovanliga djur är de bra avelsmaterial? Jag betalade över 1000 kr för att få hem två "perfekta" avelsgerbiler. En av dem kunde jag inte avla på, den andra hatar andra gerbiler så mycket att det är inte ens lönt att försöka para henne igen.

Man måste ha i åtanke att allt kanske inte blir som man tänkt sig,och då så kanske man inte kan avla på den gerbilen mer. Som nu ska du ju sälja miss decibell bara för att hon inte kunde avlas på verkar det som?

// Linah 

SolGerbilsidanSol

[Trollskogens gerbiler]
0

#16 Jag säljer inte henne för det. Det låter faktiskt som om du sålde henne för du inte kunde avla på henne?  Jag säljer henne eftersom hon blir stressad lät och Miss decibell behöver en burkamrat, OLW ska ju få ungar och du sa att hon kunde döda dem. Jag bryr mig inte om hon inte kan avlas på hon är en underbar gerbilhona som är väldigt speciel. Jag tycker bara hon förtjänar det bättre, men jag funderar fortfarande ifall jag verkligen ska sälja henne. Jag är väldigt må om vart hon hamnar så hon inte hamnar till ORM MAT eller djurplågare eller annat dåligt hem! Hon förtjänar ett bra hem.

[Trollskogens gerbiler]
0

Denna tråd anlade inte om min uppfödning eller att ni är så himla perfekta? 

Stäng tråden!

Anne.K
3

Ingen som sagt att vi är perfekta. utan vi är bara måna om att man är ytterst nogrann när man väljer sina avelsdjur. Det är djuren som får lida om man tar dåliga beslut. Vi gör alla fel och tar fel beslut, ingen är perfekt. Men man ska vara medveten om NÄR man har gjort fel och ta lärdom av det.

lollynonna
4

#17 Okej vad bra då att du inte säljer henne för det!🙂
Och nej, Helst hade jag velat behålla dem båda två. Men jag hade 17 gerbiler och så många ryms inte riktigt här.

// Linah 

SolGerbilsidanSol

lollynonna
0

Jag vet inte vilket konto du har avslutat, men jag behöver ditt eller dina föräldrars namn. Jag ska skicka stamtavlan, men jag måste ha ett namn på kuvertet! PM:a mig det är du snäll :)

// Linah 

SolGerbilsidanSol