Allt händer min Älskling
Som några av er säkert läst så bråkade mina gerbiler ordentligt för ett tag sen. Arne var så skadad att jag inte trodde han skulle överleva.
Han kämpade dag och natt, slutligen började han visa små tecken på att bli bättre. Jag blev överlycklig. Efter två veckor mådde han helt bra igen och nästan alla sårskorpor hade lossnat. Så mycket glädje både för Arne och för mig.
För ca en vecka sedan märkte jag att Arnes fot inte såg ut som den skulle. Han har drabbats av klumpfot ( början av det iallafall ). vi har nu i flera dagar smörjt tassen men en salva, dock utan större resultat. Det har varken blivit bättre eller sämre.
Jag vill verkligen inte förlora min lilla vän, min kämpe, min älskling. Men det sista jag vill är att han ska lida.
Att stå i valet mellan att försöka med salva ytligare en vecka eller låta honom somna in är så jobbigt. Jag vill inte vara självisk och låta honom leva för min skull, men tänk om han faktiskt kan bli bra igen?
Någon som har erfarenhet av klumpfot som kan ge mig råd?
Hur gammal är han? Äter, dricker? Om det var min gerbil och hen inte visade så stora tecken på att lida skulle jag fortsatt med behandlingen.
Han är 2 år, äter och dricker. Där han visar att han har ont är när jag smörjer hand tass. Annars beter han sig som vanligt. Han bor själv eftersom att hans två förra kompisar höll på att ha ihjäl honom. Men han verkar trivas själv.