En ny kompis eller inte?
Min mor gav hem till 2 gerbilhanar efter en väns dåliga skilsmässa. Idag fick jag sorgligt nog begrava ena av dem då han hastigt gick bort. ( Puff den mörka ) Så nu är Piff kvar ensam.. Han är lite mer än 1 år.. Han är den ljusa på bilden. Ska mor skaffa en ny gerbil som kompis till Piff? Accepterar en vuxen hane en annan hane? Eller ska man vänta och se om Piff mår okej utan en kompis? Tacksam för svar och rådgivning!
Dem mår inte bra ensamma, det går men inget bra alls. Flockdjur ska vara minst 2&2 !
Sedan kan gerbiler sörja sin partners död, har vart med om det och de är fruktansvärt :/
Gerbiler kan ha väldigt svårt o acceptera nya medlemmar, kan bli blodigt riktigt om det görs fel. Men ta in en ung gerbil hane för då brukar det gå bra. Ingen jämngammal för då blir det kaos!!
Sök på gerbil insättning på google så finns det bra hjälp hur du ska introducera dem för varandra osv. Orkar inte skriva så lättare så hehe :)
❤️
detta kan inte jag så jag kan inte svara tyvärr. Men jag hoppas du får bra svar snart för jag vill gärna också veta hur gerbiler fungerar i dessa situationer. 🌺
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Köp en gerbilunge en hane till sällskap.
Köp 2 små gerbilhanar och sätt ihop dem. Det finns en jättebra artikel här på gerbiler iFokus om hur man gör! Ingen jämngammal,för då kan det som sagt bli bråk.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Tack så mycket för svar! 🙂
Ska kolla mer info..