Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 812 ggr
tessan541
0

Hanen är gravid?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två gerbiler den ena hona den andra hane… Dom har troligt vis parat sig. Nu har det gått några dagar sen vi hämtade dom och vi har nu delat av buren och allt men… Honan är jätte pigg och är typ alltid ute och vill gräva och sånt och har inte blivit "fetare". Där imot har HANEN blivit JÄTTE fet och är nästan bara inne i boet och man ser han knappt. Vi har inte matat han med solrosfrö eller något annat. Så vi börjar nu undra om han kanske är honan? Och är isåfall gravid. Har ni någon tanke eller så så kommentera snälla. En sak till. Nu när vi har delat av buren så "honan" piper ibland och försöker ta sig över men den fete "hanen" bara ligger i sitt bo. Jag får lite skuldkänslor för att "honan" får typ panik och jag vill inte att hon ska va ensam och ledsen. Har era också varit såhär? Eller vet ni vad jag kan göra? Snälla skriv.

tessan541
1

Så ser honan ut ska se om jag kan fota hanen men hanen va som hon innan och nu är han fetare! Vad händer😂😰

[[dvärgkaniner]]
0

Är du säker att hanen inte är en hona?

ScarletMajesty
0

Hanar brukar ha väldigt tydliga pungkulor :)

tessan541
0

Han som vi köpte han av säger att han är en hane så men jag antar att vi får kolla själv då då😅

Karmatarerskanise
0

#4 Har ni inte redan kollat? 🤔

ForeverEmma_
0

som #3 säger man borde se pungkulor om det är en hane och är du orsäker kan du alltid lägga upp en bild är på könsorganet för få hjälp med könsbestämmningen

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

[[dvärgkaniner]]
0

Jag tycker att gerbilen ser ut som en hona, för att man brukar kunna se pungkular 🤔

Karmatarerskanise
0

#7 det är ju just honan på bilden skriver ts i #1

lollynonna
1

#7 Uppifrån ser man inte alls tydliga kulor :P På vissa,ja men långt ifrån alla :) Man ser inte vilket kön det är genom att kolla på den uppifrån🙂

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[selmatelma1]
0

Du måste lyfta försiktigt på denna gerbil för att se könet.

[[dvärgkaniner]]
3

#10 Varför just på denna gerbil? Man måste väl vara försiktiga med alla gerbiler? 🤔