Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 624 ggr
HsW
2015-07-10 11:57
0

Min gerbil bits!

Hej! Jag har två gerbilhonor som bor tillsammans i ett akvarium. Den ena, som är yngre ca 6 mån, har nu börjat att bitas då jag tar upp henne eller sätter ner handen i buren. Hon verkar allmänt må bra och är väldigt nyfiken och "tuff". Jag vet inte varför hon börjat bitas eller hur/om detta kan arbetas bort. Finns det någon som varit med om samma och kan komma med råd?

ForeverEmma_
2015-07-10 15:52
0

är det hårt bitande så det blöder eller är det mera löst?

För det kan bara vara så att hon smakar/nafsar lite på dig och det är helt normalt. Man kan lukta mat om handen, du kanske har haft godis precis innan och så vill hon ha mera och då kanske hon nafsar till lite osv.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

[[dvärgkaniner]]
2015-07-11 23:58
0

Som #1 säger :)

HsW
2015-07-13 10:24
0

I början "smakade" hon på fingrarna, men nu bits hon hårt då vi tar upp henne. Det sker inte varje gång, men väldigt ofta. Flera gånger har hon bitit så hårt att det gått hål på huden.

ForeverEmma_
2015-07-13 11:31
0

#3 jag skulle inte ta upp henne, då hon kanske är rädd. Jag skulle börja om från början med att göra henne genom att börja med att ha godis i handen och bara belöna tills hon själv känner att hon kan lite på handen och då kanske hon slutar bita

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta