Gerbil sjuk!
Min gerbil Sitcho verkar vara sjuk. Han orkar knappt öppna ögonen och så är han nästan alltid ihopkrupen. Vad kan det vara för fel? Ska jag åka till vetten? Isf idag (måste åka 16 mil) eller imorgon?

Ligger han bara? Äter eller dricker inget? Försök att få i han lite vätska tex gurka & ge han ngt du vet han älskar, en makaron kanske?
Hur länge har han vart sån?
Bättrar han sig inte markant efter att ha fått lite mat & vatten så är det absolut vett. som gäller!
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Han äter lite och han drack lite för en stund sen. Men han är nästan bara still och halvsover. Han verkar också ha ont i höger bakben då han verkar släpa det lite efter sig.
Usch,låter inte kul :/
Hoppas han bättrar sig så ni slipper åka till vetten!
Värme och vätska är det viktigaste just nu, sen måste du åka till veterinären så fort du kan!

Sitcho, Jonet och mamma är hos veterinären nu. Han kan inte röra bakbenen. Håll tummarna för att det går bra för honom. :(
*håller tummarna*

Håller tummarna!
*håller tummarna!!*

Sitcho & Jonet hemma. Han har bara gjort illa benet. :]

Men kan fortfarande inte röra benet! Men kan stödja sig liiite på det. Men han har också börjat bitas, men det är väl för han är stressad. Han dricker normalt och äter lite..

Hoppas att det blir bättre snart!

Jag har nu lagt ner Sitcho bland de andra gerbilerna med hjälp av EmmaJo. Annars skulle han fortfarande vara i en egen bur och dom andra i en annan då vetten sa det.

Sitcho börjar att bli bättre i benet :D Han använder det mer och mer.
Bild kommer alldeles strax!

Så bra!
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Jätte bra att det blivit bättre :)
Hjälpte dig att förminska bilden i nr. #14 :)

Oj, det ser lite svullet ut, bakbenet. Skönt att höra att han är på bättringsvägen iallafall. :)

Vi låter dom pringa runt lite på golvet nu, så hans benmuskler kanske blir lite bättre också… :]

Eller jag kom på att det var dom andra som sprang runt :P
Inte Sitcho…
Hoppas han blir bättre snart. :*

Har du kommit på vad som orsakat problemet? Det kan ju vara bra att veta det, för att undvika att samma sak händer igen.

Vi tror att han fastnat med benet i en stege vi hade, vi använder inte den längre ifall det skulle hända igen.