Blinda
Jag är nästan helt säker på att mina två flickor är blinda. Det började efter Puffin dog. Dom gräver inte, jag måste handmata dem. De ligger bara och sover och springer inget alls. Det är hemskt att se dem såhär. Beteendet är helt förändrat. Hur ska man aktivera blinda gerbiler? Jag ska aldrig mer köpa gerbiler från den djuraffären. Ska nog aldrig köpa någon gerbil till på flera år. Snart dör väll dom här också.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Oj då…låter ju inte bra alls….
Ring till djuraffären och ifrågasätt varför dom säljer sjuka djur.
Så himla synd att du inte får uppleva glädjen med en gerbil…*krama*
+ att två från den djuraffären bara dog.. Men dom tr jätte bra hand om djuren och har stora bur osv.
Tror dessa kommer dö snart. Ska inte köpa någon ny då. 500spänn borta.. bara sådär.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Stackaren :(
Ska städa hela buren i morgon. Skura allt. För det är just att de inte orkar ha ögonen öppna. De kanske ser (?). Tror inte det. men värt ett försök..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
usch vad tråkigt :(
Det låter som dom dragit på sig någon sjukdom? Om dom nu inte är blinda alltså.
Du borde ringa till en veterinär och beskriva beteendet så kanske ni kan komma fram till vad det kan vara tillsammans?
Lycka till..
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Ring vetten! om du inte redan har gjort det?.
Kontakta djuraffären och ifrågasätt varför dina djr har blivit sjuka. ta reda på vad dina gerbiler kommer ifrån och prata med uppfödaren/ privatpersonen om föräldrarna till dina gerbiler hade samma sjukdom. Det skulle jag gjort.