Mina killar begraver vattenflaskan
Jag har ett problem med vattenflaskan i mitt akvarium. På nätterna så gräver de så mycket i akvariet att de sprätter upp spånet mot kanten där vattenflaskan hänger .. och så klart så rinner allt vatten ut då ner i spånet. Ett alternativ är att ha mindre spån i buren men då kan de inte gräva så mycket så nu undrar jag hur man ska lösa detta med vatten när man har ett akvarium. Hur har ni placerat ert vatten i era burar?
Jag tycker det är galet irriterande när de gräver ner saker som matskål, vattenflaska och sandbad. Så jag har löst det genom att bygga en övervåning till dem sakerna. :-P
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Mina har grävt ner sina vattenflaskor rätt så mycket och det jag kan bara säga är att du får flytta runt vattenflaskan tills du hittar ett ställe där den får vara i fred :)
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan

Jag har samma problem och den lösningen jag har kommit på är att helt enkelt flytta på spånet med jämna mellanrum, annars så töms hela flaskan och man måste byta spån…
Jag gör samma som #3. Mina tre flickor kan inte sluta gräva ner den 😃
Riktig terapi är kvalitetstid med djuren<3
Medarbetare Lantraskaniner
Jag hänger flaskan i mitten av buren (på kanten) där brukar de sällan samla upp spånet. Men ibland händer det att jag får flytta flaskorna, men oftast så får de hänga ifred där. :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Jag har hängt vattenflaskan ovanför ett av husen, så de klättrar upp på hustaket för att dricka, då gräver de inte över den heller.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!