Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: beteende-temperament
Läst 555 ggr
Jazwillow
0

Törstig, stressad eller något annat?

Jag köpte nyligen en ny vattenflaska till mina gerbiler (innan hade de en liten skål som jag bytte vatten i ofta), och en av dem är väldigt ofta vid vattenflaskan och dricker / gnanger på den. Jag vet inte om hon bara är väldigt mycket törstigare än sin syster eller om det beror på något annat. Behöver jag oroa mig?

Nybliven gerbilägare ^^

Anne.K
0

kontrollera så att vattenflaskan funkar. Det där beteendet brukar jag se hos mina gerbiler när vattenflaskan fått stopp i pipen och inget vatten kommer ut. så kontrollera att allt fungerar som det ska.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Jazwillow
0

Jag har kollat att den funkar, det gjorde jag innan jag stopapde ner den till dem och även varje dag när jag byter vatten :) Dessutom är det bara den ena som beter sig så här. Tack för tipset i alla fall :)

Nybliven gerbilägare ^^

Anne.K
0

Okej :)

Då kan ett annat alternativ vara att gerbilen helt enkelt kanske tycker att det kommer för lite vatten åt gången eller att det kommer för långsamt och av det då eventuellt blir frustrerad. Men det är bara en teori. :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

lollynonna
0

Som anne säger kan det vara med vattnet,men vissa gerbiler gnagar sin vattenflaska också. Mina två hanar gnagade sönder 5 vattenflaskor i veckan,men sen så köpte jag  en glasvattenflaska åt dem. Men de gnager fortfarande på metallen. Så det kan bero på uttråkning också, prova ge dem massor med grejer så att de inte gnager lika mycket?:) Det hjälpte för mig iaf.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Jazwillow
0

#4 Slängde in lite mer åt dem att gnaga på, det verkar ha hjälpt :) Tack ^^

Nybliven gerbilägare ^^