(S)Gerbilungar! :D
Min hona har varit super kontig nu på senaste, och hade ihjäl förra kullen. Hon brukar få 12 ungar, men hon lyckades klara två nu. (Hon kommer från djuraffärsavel, men hon ville inte gå med sina vuxna döttrar. Så jag låter henne leva ut sitt/sina sista år med hennes älskade hane. Därav ungar XD) Så! Jag har två sötnosar som gärna vill ha ordentliga hem från början, eftersom deras syskon oftast inte kom så långt. Har inte kollat könen än, men ska göra det i veckan ^^
Vad skicklig jag e med kameran… X'D
#2 Är intresserad!
Var finns du?
Kön?
Jag skulle sätta ihop hanen med en lite unge och låta honan få leva ensam då hon har visat aggressivitet mot andra honor. För ungar efter ungar sliter på honan och ju högre i ålder hon blir desto mera risker kan hända för honan.
(såg nu att du inte rådfrågade om hjälp, läste lite fel. Men kan dela med mig av mina tankar endå)
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Jag bor i kungsbacka, men kan ta mig till Göteborg. Den ljusa e en hona, ska se närmare på den mörka sedan :3
Tänkte lägga ner gerbilerna helt, då jag har för mycket gnagare. Så om någon söker 2 honor som e under året, så har jag det också. Och om någon har plats för att sära det gamla paret, eller vill ha honan bara, så ger jag bort dem till ett bättre liv :3 (Gillar hanen, så gärna att man tar båda eller bara honan)
Bilden e på de unga honorna
Alla e halvtama, men de äldre paret gillar bara att komma upp om de får klättra upp själv X3 men typ vid städning måste man ju ta upp dem(lite mot villigt) :3 Men med bara lite mera kärlek tror jag att de kommer vara perfekta husdjur. (Mina låsats-kusiner på runt 10 år har hanterat dem, och det har gått bra) :D
Hej! Jag är jätteintresserad om det visar sig att ungarna har samma kön! Finns dom kvar? Med vänlig hälsning, Frida
Dem finns kvar än så länge :3 ska kolla närmre på dem till helgen. Annars finns det också ett par honor som e ungefär ett halvår knappt :3 som e garanterade honor. MEN! Jag uppdaterar om ungarna i helgen :3
Okej! Hur är honorna? Är de nyfikna och kommer fram till handen och så? Är de lätthanterliga? Jag undrar då jag har en 8-årig dotter som också är jätteintresserad. Det är givetvis jag som ska ha hand om gerbilerna men det hade varit roligt om hon också kan vara med. Vi har ett stoooort akvarium som vi håller på att inreda jättefint så våra gerbiler kommer trivas tror jag :)
De kommer fram till handen och är nyfikna, men gillar inte när man plockar upp dem. Men jag har inte haft tid att ge dem speciellt mycket kärlek.. MEN jag tror absolut att de kommer bli supermysiga om man bara ger dem godis och låter dem komma upp i handen själv :3 Min låsats kusiner på 10 år har hållt dem själv i sitt knä, och det gick super bra! :3 de de satt och mös med henne. Men som sagt behöver dem lite kärlek ^^"
Woho! Båda var honor :D Dem e redo för att flytta nu! Intresserade? (Ska nog sära hanen ändå… de har en ny kull på 5 ungar XD socker söta!)
För det e väll 4 veckor… O.o
Gerbilungar bör få stanna hos mamman tills de är åtminstånde 5-6 veckor gamla. De behöver lära sig hur man ska vara av sin mamma.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Ah okej :3 då väntar vi 2 veckor till! XD Någon som vill tinga?
De e rätt tama nu :3 för jag har hållt på med dem
Putt. De e fortfarande kvar. Plus 5 ur söta saker! :3 (fast nu är de särade)