AKUT!!!!
En av mina gerbiler blev tidigare sjuk så jag fick lov att ta bort honom, sedan hade jag 2 kvar. Nu kom jag hem och insåg att en av dem gått bort helt utan synlig orsak… Så nu har jag bara en kvar..
Så nu hade jag akut behövt placera om honom. han är snart 2 år (30 juli)
Finns det någon som har möjlighet att ta över min lilla pojke?
Finns i Lund!
mobil: 0705739471
Skall du placera om ett djur som blivit ensamt pga sjukdomar hos djur av samma art hemma hos dig?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag hade 3 varav 2 var från samma kull och den 3e var från en annan kull. Det är bara den som är från en annan kull kvar nu. Har pratat med uppfödaren och tydligen så hade hon haft samma händelse med den unge hon sparade från den kullen.
Så ser inte att det ska behöva vara något problem med den som är kvar.
Jag har inte möjlighet att skaffa fler själv pga personliga anledningar så därför behöver jag få ut honom till någon annan för annars måste jag tyvärr avliva…
Kan även tillägga att den första gick bort pga tandproblem så ingen smittsam sjukdom.
Din "s.k." uppfödare verkar tyvärr lika okunnig o naiv som du när det kommer till sjukdomar o dess orsaker samt genetik.
Nu har du visserligen ingen skyldighet att förklara dina orsaker för de val du gör, men skriver man AKUT så får man räkna med en del frågor o ifråga sättningar.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag vet mycket väl hur genetik fungerar…
och det är akut då den som är kvar inte kan vara själv.
Nu tycker jag att alla ska föra samtal i en hövlig ton på ett forum som är till för att hjälpa varandra. Vidare är det tillåtet att vara så kallat okunnig och naiv. Vi har ALLA befunnit oss där i olika tillfällen och situationer i livet. Zirel93. Jag hoppas att du får trevlig respons och bra hjälp här av andra forumvänner. Kritiska frågor ska man få när det gäller djur, men ta aldrig åt dig av personangrepp.
“Om mänskligheten skulle försvinna så skulle världen pånyttfödas i det rika balanserade stadium som existerade tiotusen år sedan. Om insekterna skulle försvinna så skulle miljön störta samman i kaos.” -Edward O. Wilson
Tack, jag ser mig dock inte som naiv i detta sammanhang, jag bryr mig bara om mitt djurs bästa. Och det är att få tag på antingen ungar som kan vara honom sällskap eller om någon har möjlighet att ta över honom om dem har någon annan gerbil som kan vara sällskap.
*HAHA* Det är ganska komiskt att du som läser molekylärbiologi på Universitetet får till dig att du inte kan något om genetik :-D
Om du behöver en ny kompis till din gerbil eller om du behöver råd för placering. Inboxa AnneK, hon är bra på detta.
http://gerbiler.ifokus.se/users/4d712272b9cb4620e9034533-annek
“Om mänskligheten skulle försvinna så skulle världen pånyttfödas i det rika balanserade stadium som existerade tiotusen år sedan. Om insekterna skulle försvinna så skulle miljön störta samman i kaos.” -Edward O. Wilson
Hittade 2 6v gamla hanar som jag nu ska hämta och börja att vänja in hos min nuvarande.
TS har bett att tråden låses. Skärpning i tonen vallhund här på gerbiler.ifokus tolererar vi inte onödiga nedsättande kommentarer.
MvH Tsunamis