Leken "tömma vattenflaska"?...
Har en liten fråga: Mina gerbiler har fått för sig att de ska tömma vattenflaskan varje dag så allt åker ut i buren. Varför? (Har kollat så att det inte är vattenflaskan som läcker) Har kommit på dem att trycka på "plutten" där vattnet kommer ut, bara för att på så sätt tömma hela flaskan. Har någon svar på det vore jag glad. Är de uttråkade?

*skrattar*
Sicket roligt nytt hyss dom fått för sig! Har aldrig hört talas om det förut.. Kan inte hjälpa dig vad jag kan komma på just nu iaf dock..
Kanske ngn annan?
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Det finns vissa djur som inte tycker om stillastående vatten. Kanske de försöker få vattnet att rinna ordentligt? har varit med om hundar som puttar ut vattenkannor och liknande för att försöka få vattnet att rinna istället för att vara stillatsående..=P

Haha, det var verkligen något nytt. Sikka busfrön då har fått. Ingen aning vad det kan bero på, men hoppas att det finns någon annan här som kan hjälpa.
haha,det var något nytt ;)
tyvär vet jag inte heller varför.
*Asg*
Villka små busiga liv.
Jag har dock inte heller nån aning om varför?! Kanske har de utvecklat nån form av tristess?
Hmm…trodde den grejen var ett guldhamster "otyg"!
Aldrig varit med om det på gerbilsidan, men var o varannan guldis gör så…tyvärr
Om du tror att de är uttråkade kan du ju testa att möblera om och förstöra deras gångar dagligen, så de har nått annat att pyssla med