Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 507 ggr
[Hinata]
0

en tråd om gerbiler.

Hej alla gerbilägare.

Jag har lite frågor om gerbiler, då jag faktiskt funderat på att inskaffa gerbiler. Men jag vet inte mycket alls ännu därför håller jag på att läsa på om gerbiler. Här kommer frågorna!

* Vad är Bästa buren? för en Degus enligt dig?

* Vad är bästa underlaget till en Degus?

* Vad är ett måste i en Degus bur?

* Hur många Degus ska man helst ha?

* Hur är Degus, är dem handtama eller är dem mer djur man tittar på?

* Vad äter dem?

Tack för svar.

Whippetgerbilen
0

Degus och gerbiler är inte samma djur. Men svarar på dina frågor om gerbiler.

1. Akvarium är det bästa tycker jag. Ett stort och rymligt med nättak!

2. Kutterspån! Bra att gräva i :)

3. Vattenflaska, saker att gnaga på mm. Något slags hus att gömma sig i.  De uppskattar toarullar :)

4. Honor ska man ha 2 och 2. Hanar kan man ha fler av men minst 2 stycken, eftersom att gerbiler är flockdjur.

5. Det beror på individen, min ena är jättetam och de andra är ganska vilda. Men de är mest tittdjur om man säger så. Men de uppskattar att få komma ut i rummet varje dag i antingen sängen eller en rasthage.

6. Jag brukar ge mina Gerbil nature, som är en fröblandning för gerbiler.  Man kan också blanda eget.

Och som sagt, Degus är helt andra djur än vad gerbiler är!

Lycka till!

Dogs is my world ♥

[Hinata]
0

#1 Oj!!!
Jag menade GERBILER hela tiden, jag var bara förvirrad och skrev fel!! alla frågor handlade om gerbiler.. någon Medarbetare får gärna ändra det… självklart fattar jag att Degus och gerbiler är olika djur.. 🤦‍♂️

[Hinata]
0

#1 Jag kan inte ha akvarium, finns det något annat man kan använda? något av plast som är lättare att bära, gerbiler kanske inte ska bo i dunaburar eller? har hört att någon använde samla låda?

Whippetgerbilen
0

Samla låda kan du använda! Den största då :)

Dogs is my world ♥

[Hinata]
0

Går det inte att använda dunabur den största? :)

Anne.K
0

130 liter samla lådan är både större och billigare. Så mycket bättre för gerbiler också tack vare utformningen då man kan fylla på ordentligt med strö. :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[[dvärgkaniner]]
0
  1. Akvarium är den Bästa buren? enligt mig! 🙂
  2. Kutterspån. 
  3. Vattenflaska,matskål,toarullar, mycket bomaterial och trä saker är bra. 
  4. Hanar ska man ha minst två stycken, Honor två och två. 
  5. Mina gerbiler är mycket tama så jag håller på med dem mycket, men jag tycker som #1 🙂
  6. Jag brukar ge fröblandningar till mina gerbiler, man kan ge solrosfrön som godis 🙂