Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 1257 ggr
Whippetgerbilen
0

(O) Ensam gerbilhane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej! Jag har nu hamnat i en jobbig situation! Mina två gerbilhanar började bråka, så att jag fick sära på dom. Den jag omplacerar är den undergivna som blev mobbad av den andra. Puma som han heter är relativt tam. Han har aldrig bitit och har färgen Agouti, och är 1 år gammal. Den ena gerbilen bet av pälsen på hans huvud, så han har en kal fläck på huvudet. Han är från en djuraffär. Jag hoppas att någon vänlig själ där ute kan ta hand om honom, som kanske har en ensam gerbilunge. Han är social, så att det känns inte bra att han är själv. Och jag kan inte ha mer gerbiler nu, eftersom att jag redan har två till också.

250:- för honom och ett akvarium, med lite träsaker. Han finns i Stockholm och ni kan ringa min mamma på 0709603878, eftersom att jag är 14 år, men det är bara jag som har iFokus :). Eller så kan du Pm:a mig för mer information. Somsagt så måste du redan ha gerbiler, eftersom att Puma är social. Tack på förhand 🌺

Dogs is my world ♥

Whippetgerbilen
0

Obs! EJ TILL ORMMAT! ENDAST SERIÖSA KÖPARE!

Dogs is my world ♥

Whippetgerbilen
0

Ingen som vill ta hand om honom?

Dogs is my world ♥

zidanetribal
0

Var bor du? =)

Whippetgerbilen
0

#3 i Stockholm!

Dogs is my world ♥

zidanetribal
0

Tyvärr lite för långt bort för mig, hade gärna tagit killen annars. =/

Whippetgerbilen
0

#5 åhh synd :/

Dogs is my world ♥

Whippetgerbilen
0

Putt!

Dogs is my world ♥

Whippetgerbilen
0

Puttar upp!

Dogs is my world ♥

Whippetgerbilen
0

Han söker fortfarande hem!!!

Dogs is my world ♥

[selmatelma1]
0

lägg anons i omplacering. .

Whippetgerbilen
0

Har redan gjort det #10

Dogs is my world ♥

Cililotta
0

Hej. Ser att tråden är lite gammal men har du kvar din gerbil hane?

Whippetgerbilen
0

#12 Hej! Jag har bestämt mig för att behålla honom, eftersom att jag ska skaffa en gerbilkompis till honom senare.  Så någon kan stänga den här tråden!

Dogs is my world ♥

[selmatelma1]
0

Bra för gerbiler ska ej va ensamma. Har din andra kompis?

Whippetgerbilen
0

#14 han är väldigt aggressiv så jag ska nog inte stressa honom för mycket med en gerbil till honom också.. jag vet att de inte ska vara ensamma men han skulle inte släppa in någon i sitt revir..

Dogs is my world ♥

[selmatelma1]
0

Du kan ju skaffa en unge till honom.

lollynonna
5

#16 Du känner inte hennes gerbil,men det gör hon. Säger hon att det är så så är det så. Svårt?

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Anne.K
1

Om gerbilen visat mycket aggressioner mot andra gerbiler (även ungar) då är det bättre att låta gerbilen leva själv. Jag är helt säker på att gerbilägaren i fråga är mån om sina gerbilers bästa och tar bra beslut utefter vardera individ och dess behov. Hon känner sina gerbiler bättre än någon annan.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[selmatelma1]
0

17# du behöver inte va otrevlig mot mig för det.

Anne.K
1

#19 ingen har varit otrevlig. Jag ser inte att #17 vart otrevlig mot dig?

[selmatelma1]
0

Jo de är hon.

lollynonna
1

#19 Ursäkta om du tyckte att jag var otrevlig,men ibland kan man blir lite sur över att folk inte verkar förstå.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[[dvärgkaniner]]
0

#22 Förstår att man kan bli lite sur ibland. Jag tycker iallafall att du inte var otrevlig 🙂

[selmatelma1]
0

Spelar ingen roll.

Whippetgerbilen
0

Jag känner mina gerbiler väl som Anne.K och Lollylonna säger! Och jag ser och vet att min ena gerbil inte klarar av sällskap, och då ska han få bo ensam, så att inte något hemskt händer.

Dogs is my world ♥

[selmatelma1]
0

Spelar ingen roll dom ska va 2 .

Anne.K
4

#26 nu får du ge dig. Det finns alltid undantag. Om en gerbil inte trivs med andra gerbiler så är det fel att ha den boendes med andra gerbiler då de endast kommer skada varandra och i värsta fall döda varandra. Lär dig förstå att det alltid finns undantag. Ska man tvinga ihop gerbiler som inte vill vara med varandra så är det bara djurplågeri. Och då kan man verkligen inte mycket om gerbiler. 

Gerbiler ska leva minst 2 som regel, Ja. Men jag upprepar, det finns alltid undantag med gerbiler som helt enkelt inte fungerar med andra gerbiler.

[selmatelma1]
0

Säg inte åt mig.