Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 310 ggr
Thea02
0

Sätta ihop hanar

Hejsan! Jag har två gerbil hanar. En pappa och en son. Mamma var inne och kollade lite på iFokus nyss då det stod att det var en gerbilhane till salu här på sidan som mamma tyckte var jätte fin! Och vi måste sälja en mamma och hennes dotter pga för lite plats för flera burar. Då gav jag mamma en deal, om jag får dendär ensamma hanen som söker kompis så går jag med på att sälja tjejerna. Mamma sa ja och nu undrar jag om det faktiskt går att sätta ihop två gerbil hanar med en till som inte är släkt med dom två andra. För hanar kan ju vara hur många som helst. Dessutom så skämmer vi bort våra gerbiler jätte mycket!

ScarletMajesty
0

Ni bör fundera igenom detta ordentligt. Ni köpte honorna plus hanarna av oss för knappt 5 månader sedan, tycker det är väl hastigt beslut. Vad händer om introduceringen inte fungerar, som med honan ni hade förut? Hur löser ni det då? Tänk på att fundera på sådana frågor också.

Anne.K
0

#0 Det är en dålig idé att introducera en vuxen hane till ett redan etablerat par (pappan och hans son). Risken är mycket hög att detta inte kommer fungera och nykomlingen kommer ses som inkräktare. Att sätta ihop 2 vuxna hanar i sig är redan svårt. Att sedan föra in en vuxen hane i en redan etablerad duo där det finns vuxna hanar är bäddat för misslyckande. Så jag avråder detta starkt. 
Och nej, man kan inte ha hur många hanar som helst tillsammans. Även hanar kan börja slåss om de blir för många då det blir många olika viljor och eventuella rangbråk.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

lollynonna
0

#0 som #2 säger så är det svårt. Jag har prövat och ungen vart helt dissad. Så fort jag satte ner dem till varandra så flög pappan på den nya,så han fick bo ensam i ca 3 veckor innan jag hann skaffa bebisar åt honom.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Thea02
0

Okej då bör jag inte sätta ihop killarna alltså, säkerheten kommer först.