Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 496 ggr
Prenova
0

Hur lättsålda brukar gerbiler vara?

Hade kanske tänkt sälja mina gerbilungar på blocket när de är gamla nog, och undrar därför hur lättsålda de brukar vara? Vill nämligen inte ha kvar ungarna mycket längre än 6-7 veckor, inte för att jag slänger ut dem om de inte blir sålda utan jag känner bara att jag inte har tid till att sköta om en massa ungar.

lollynonna
1

Varför skaffa ungar om du inte vill eller kan ta hand om dem? Men som svart på din fråga så är då mina gerbiler oerhört lättsålda iaf.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Prenova
0

Skaffade vad jag trodde var 2 hanar, därför var ungarna inte "önskade" så att säga. Men nu när de väl finns så vill man såklart deras bästa! Tack för svaret :)

Anne.K
0

Jag vill säga att det beror en del på vart man bor också. Bor man på en plats där det finns flera uppfödare i trakten så blir det genast mycket svårare. Men är man ensam i trakten så blir det lättare. Gerbiler med stamtavlor + registreringbevis är mycket lättare att få sålda. Men annonserar du i tid så tror jag inte du kommer få det så svårt. Men var beredd att processen kan gå över din önskade tid. Även jag som registrerad uppfödare kan bli sittandes med en och annan unge kvar som inte fått nytt hem. Men skillnaden är att jag har inga problem med att husera dom länge (hela livet om det vill sig) tills rätt köpare dyker upp. Jag tackar även nej en del då endast det bästa duger innan jag säljer. Men du bör som sagt vara redo för att ha i ordning burar ifall det tar lång tid. För nu inför sommaren brukar det faktiskt gå trögt med köpare då folk reser bort och sånt.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Prenova
0

Okej! Bor i Skåne.. Tror inte det finns så många uppfödare här (hittade iallafall ingen när jag skulle införskaffa gerbiler) så det kanske går lite lättare då! Tack för hjälpen. :)

Anne.K
0

Paninis gerbiluppfödning finns i Skåne. Men de har inga ungar förrän till hösten igen om jag förstått det rätt.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

redsteinedrose
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har tyvärr fullt här hemma med gerbiler ^^ annars hade jag hjälpt dig med ungarna.

Prenova
0

Jaha, vad synd att jag inte upptäckte Paninis tidigare..! 😕 Klarar nog av det på ett eller annat sätt om de nu inte skulle bli sålda, men tack ändå redsteinedrose, verkligen! :)

[[dvärgkaniner]]
0

#7 Om du inte skulle få sålt dem skulle jag kunna köpa dem. 

Med vänliga hälsningar, Dvärgkaniner 😊