Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettgenetik-färger
Läst 740 ggr
Prenova
0

Vilka färger?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Har nu 8 små gerbilungar som snart är 6 veckor. Tre stycken är svarta med lite vitt på tassar och hakan, två stycken är som den i mitten och de sista tre är "ljusbruna" och är ljusare bakom öronen och på magen. Någon som kan hjälpa mig med vilka färger de har? :)

lollynonna
0

Den svarta är black,eller möjligen slate men ser ut som black. De gula gerbilerna kan vara nutmeg. Den vittecknade är nutmeg pied striped. Svårt att se :/ Har du någon bild uppifrån? Och vilka färger finns bakåt? Lägg upp bild på mamman och pappan med :)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

lollynonna
0

På bilden på din sida är det då två patched iaf:)

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Prenova
0

Har nog ingen uppifrån.. Här är en bild på mamman, pappan såg ut som det du sa var nutmeg pied dutch/collared. :)

lollynonna
0

Mamman ser ut att vara dove. Alltså en ljus lilac:) Är pappan gul nu? För isf kan det vara nån annan färg

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Prenova
0

Okej! :) Pappan ser fortfarande ut så vad jag vet, äger inte honom längre och är därför inte säker.

Prenova
0

Mamman har förresten röda ögon, syns dock inte på bild, gör det kanske någon skillnad på färgen? Har nämligen för mig det..

lollynonna
0

#6 Dove, sapphire,blue och lilac är olika gråa färger. Blue är dilute och har svarta ögon. Dove är den ljusaste grå färgen och har röda ögon. Sapphire är "mellanmörk" men jag vet inte ens om den färgen finns kvar längre. Den är också rödögd. Och lilac är den mörkaste grå färgen,som också är vanligast,som också har röda ögon. :)

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Anne.K
0

Skulle du kunna ta bättre bilder på ungarna. gärna så att man får se magarna också på de som är ljusbruna. :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
0

#7 Sapphire finns kvar. Har några stycken sapphire här hemma ;)

lollynonna
0

#9 Åh har du?:D Kan du visa bilder på dem i en annan tråd? Det var flera år sen jag sist hörde om att den färgen finns kvar hehe.

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Anne.K
0

#10 Ja jag kan försöka fixa lite bilder på dom. Alla är dock ungar så risken för suddiga bilder kommer eventuellt vara stor. Ska se om jag hinner fota dom idag, annars gör jag det i morgon. :)

Prenova
0

Är rätt svårt att få bild på deras magar.. Här är iallafall en bild där man ser det vita på tassarna på en av de svarta, lägger ut fler bilder nedan. :)

Prenova
0
Prenova
0

Verkade inte fungera utan text, provar igen, här är en vit-brun med vit mage.

Prenova
0

Får tyvärr inte upp fler bilder för tillfället.. :/

lollynonna
0

De som är svarta är bara black,oavsett om de har vitt på hakan/tassarna/magen. Det är jättesvårt att få fram black som inte har vitt på sig:)

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Prenova
0

Okej, så det är alltså färgerna black, nutmeg och nutmeg pied dutch/collared. Tack så mycket för hjälpen! :D