Era gerbiler personligheter
Tänkte det kunde vara kul att skapa en tråd där man berättar om ens gerbiler personlighet, hur dem är som gerbiler.
Jag har då 4st gerbiler. Bur 1 består av Bianca och Mulan. Och i bur 2 så bor Wilda och Kardemumma.
Bianca: Hon är rätt så neutral av sig. Hon har en on och off knapp, men när hon sätter igång så är det tugga tugga tugga som gäller i henne värld. Det är det bästa som finns att tugga kartong, gärna toarullar.
Mulan: Hon är också neutral som Bianca, har en on och off knapp. Gräver och tuggar på halm helst. Men kartonger är roliga att tugga på och framför allt att gräva på och putta på dem.
Wilda: Är mattes latmask. Den lugnaste bekvämaste gerbil man kan ha. Gräver och donar i buren lite och är inte alltid så jätte road av att vara ute och springa utan vill helst mysa i buren. Wilda är även en riktig gottegris som aldrig bangar på godsaker som matte eller andra familjemedlemmar kan bjuda på.
Kardemumma: Detta är superaktiva/damp gerbilen i familjen och tyvärr den som mest skapar problem. Kardemumma älskar tugga halm, hänga i gallertaket och göra matte allmänt irriterad. Hon äääääälskar verkligen vara få vara ute och springa och nöjer sig inte med en eller två gånger utan skulle om hon fick möjligheten vara ute när hon ville vilken tid på dygnet. Hon är ens gerbil som har lyckas rymma 2 gånger och lyckats fastna i galler taket 2 gånger (båda gångerna gick bra när hon fastna, första gången var värre än den andra).
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Just nu har jag bara en då Aurora hade ihjäl sin burkompis..
Men hon är den mest otroliga gerbilen. Hon är aktiv i buren, men så fort man tar upp henne så lägger hon sig helt stilla och vill bli klappad, hon är inte sprallig eller busig i handen utan ligger bara stilla & tassdarrar lite.
Att bli kliad i nacken är mysigast.
Rolig & nyfiken tjej som aldrig bitits eller dyl.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Oj, jag har så många gerbiler här hemma så det skulle bli en hel novell om jag ska beskriva alla, haha. Jag ska fundera lite om jag kanske ska bara göra ett utplock av några individer bara och skriva om dessa. Återkommer eventuellt vid mån av tid. :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
#2 Gör så :D
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Jag har två gerbiler här hemma! DAGNY: Hon är en superaktiv, galen filifjomp! Hon vill alltid hitta på saker och gör allt som hon vill. Att sitta still handen är bara trams för henne, hon vill hellre utforska rummet och smaka på lurviga dammråttor och gamla torra växtblad som trillat ner(fast jag hindrar ju henne förstås) hon är väldigt social och med lite godis så gör hon vad som helst! HUBBE(Huberta): Detta är en liten och blyg tjej! Hon vågar gå fram till handen och ta solrosfrön men när Dagny kommer och puttar undan henne så låter hon Dagny göra så. Hon är innerst inne en jättemysig och snäll tjej, fast ibland så tar det tid för det att komma ut. Hon älskar att springa på sängen och sköter sig alltid, och biter alerig sönder något eller hoppar ner från sängen(som vissa andra gör)! Det var mina gerbiler:-)
Totte: Jättesnäll och mysig.
Gotte: Snäll och lite sprallig
Puma: Sprallig och vild
Panter: Jättevild! 😇
Alla har sina egna personligheter 😃
Dogs is my world ♥