(K) Gerbilhona
Eftersom en av våra gerbilhonor har gått bort så har vi nu en Gerbilhona som bor ensam just nu och inte går ihop längre med de två andra vi har. Så skulle behöva få tag i en Gerbilhona ganska omgående. Vi bor i Uppsala men kan ta oss till Stockholm, Enköping, Västerås, Sala och Gävle för att mötas upp.

Eventuellt att vi kan tänka oss att omplacera henne, men helst skulle vi vilja få tag på en till hona

Ingen som har en hona?:(
Vars bor du och hur brottom känner du att det är?

Bor som sagt i Uppsala och det är akut. hon har varit ensam för länge nu.
Gu förlåt, var lite för trött när jag svara så missade det.
Ja då har jag lite svårare att hjälpa dig, de flesta har ju inga kullar just nu. Jag kommer få en kull om två veckor ungefär men har superkrav eftersom de är en miss att de blev ungar och man måste verkligen förstå vad man ger sig in på om man vill ha en av mina bebisar, men de tar ju för lång tid. I värsta fall kanske du få gå till djuraffären och be om en bebis, men de är såklart i allra värsta fall om du verkligen vill behålla henne och inte hittar någon bebis.

Det är så akut att inte ens djuraffären har någon kull på g, eller någon hona kvar. De har jättefina djur som föds upp av ägarens barnbarn, bor i stora burar och de kan gräva och får sina behov helt tillgodosedda. Vi köper vår gerbilmat där och har hälsat på gerbilerna. (De är helt handtama) men, som sagt, inte ens de har och de planerar nästa kull på april. :(
Usch vilket tufft läge, jag hade gärna hjälpt dig men som sagt så kommer min kull fören 2 veckor och då är det 5-6 veckor till efter det. Vet av 2 honor i älvsbyn om dem inte blivit sålda nu men jag tro det kanske är lite för lång transport för dig.
Jag hoppas du hittar något och jag håller utkik så kan jag meddela om jag hittar något. Har du kollat in blocket? Tittade snabbt förbi själv och hittar bara två hanar i stockholm och någon galning som försöker sälja 2 hanar och en hona tillsammans med massa bebisar i köping. I värsta fall om du har möjlighet att åka dit eller hitta transport kan du ringa dem och fråga om du kan få en av deras honbebisar om dem har kvar dem. Hoppas dem gerbilerna hittar ett bra hem, lät ju hemskt i annonsen tycker jag.

Det har löst sig nu! Fick tag i en hona :) så nu slipper hon vara ensam, hon har verkligen suttit och letat efter en vän och knappt grävt något sedan hon blev ensam. Förhoppningsvis så fungerar detta nu, men hon har varit så enkel med introduceringar förut :)

Det har löst sig nu! Fick tag i en hona :) så nu slipper hon vara ensam, hon har verkligen suttit och letat efter en vän och knappt grävt något sedan hon blev ensam. Förhoppningsvis så fungerar detta nu, men hon har varit så enkel med introduceringar förut :)
Skönt å höra att det löste sig för din hona :)
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

Introduktionen gick helt över förväntan och mycket snabbare än vad jag trodde! Efter lite sniffande och totalt ignorerande av varandra annat än hälsa på varandra genom galler så fick de hälsa utan galler på min översikt. Nu ligger de i hög och sover tillsammans. Helt otroligt skönt!

Introduktionen gick helt över förväntan och mycket snabbare än vad jag trodde! Efter lite sniffande och totalt ignorerande av varandra annat än hälsa på varandra genom galler så fick de hälsa utan galler på min översikt. Nu ligger de i hög och sover tillsammans. Helt otroligt skönt!

Och telefonen skickar dubletter…
åh så skönt att de löste dig och att de blev snabb introduction, hon var nog så ensam att de spelade ingen roll vem som kom till henne😃