Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 685 ggr
Prenova
0

Hur ni städar och skiljevägg

Hur städar ni era burar (akvarium) och vilka medel använder ni? Har inte hittat något som passar än och behöver lite tips! :) Och om man ska ha en skiljevägg i ett akvarium, kan det funka med tjock kartong då eller tror ni att det kommer välta?

AnneN
0

Jag använder inga medel alls vid normal städning bara en trasa och varmt vatten, endast vid sanering används medel och då är det med Vircon S.

Skulle inte använda kartong som skiljevägg då gerbiler är väldigt bra på att gnaga och kartong gnager de hål i på nolltid.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

BjornKraft
0

Grönsåpa och vatten. och sedan spritar jag.

Det finns artikel på bra skiljevägg för delad bur. sök på delad bur så hittar du här på forumet

“Om mänskligheten skulle försvinna så skulle världen pånyttfödas i det rika balanserade stadium som existerade tiotusen år sedan. Om insekterna skulle försvinna så skulle miljön störta samman i kaos.” -Edward O. Wilson

Prenova
0

Tack för svaren och tipsen!

Att jag inte tänkte på att de kunde bita sönder kartongen.. 😐

#1 Finns det något annat du tror man kan ha som skiljevägg?  Vill nämligen kunna göra ett hål i så att gerbilerna kan ta sig emellan då jag tänkt ha spån på ena sidan och mat, vatten etc. på andra sidan.

AnneN
0

#3 Jag skulle nog i så fall använda en skiva av plexiglas som skiljevägg och kapa upp ett hål i den så de kommer igenom.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ForeverEmma_
0

Jag använder grönsåpa/gulsåpa och vatten bara när jag städar

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

BjornKraft
0

I tråden "hur ser era burar ut" tror jag den heter, finns massor av tips. Jag byggde min i MDF med ramper att klättra upp till taket för att ta sig till sand å matsidan.

“Om mänskligheten skulle försvinna så skulle världen pånyttfödas i det rika balanserade stadium som existerade tiotusen år sedan. Om insekterna skulle försvinna så skulle miljön störta samman i kaos.” -Edward O. Wilson

Prenova
0

#6 Ska absolut kolla in den tråden!

MDF låter riktigt bra.. Om du har hål i den, hur gjorde du det? 🙂

BjornKraft
0

Det är komposit av trä. Du tar ett skär, borr som gör stora hål, och borrar försiktigt med motlägg under. De på bilderna är bara sågade.

BjornKraft
0

# 52&53 i denna länk ser du lite av en av mina skiljeväggar. http://gerbiler.ifokus.se/discussions/540cc1fbce12c44f2a020730-hur-ser-era-burar-ut

Cassidy82
0

Jag blandar citronsyra och varmt/ljummet vatten. Sedan sköljer jag och torkar noggrant. 

Tycker det fungerar toppen!

Prenova
0

Tack så mycket för alla svar och all hjälp både med städning och skiljevägg!