Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 739 ggr
Fruktzallad
0

Lite frågor om burar

Vi har precis fått hem 2 omplaceringsbröder här som bor i ett gammalt 56 L akvarium,  men locket av plexiglas sluter inte tätt utan har glipor på sidorna där de kan rymma om de puttar spånet till en sida av buren. Hur gör jag lättast ett nytt lock som är rymningssäkert och ventilerat? Kan man köpa material nånstans och vad behövs? Ni får gärna visa bild hur såna ska se ut!

Vilken är den bästa Gerbilburen för två vuxna killar? Vi har en stor duna i förrådet med flera våningar som en hamster lämnat efter sig, men det är inte bra med såna eller med tanke på plasten? Jag är inte intresserad av IKEA-lådor då jag inte gillar att man inte ser in i buren. Jag älskar att kolla på mina djur så halva buren måste minst vara genomskinlig.

Behöver gerbiler extra värme? Nån sa att man ska ha en värmelampa i ett hörn men det kanske bara är om man har kallt hemma? Eller hade personen blandat ihop detta med råttor eller andra djur?

Är detta ett bra foder för killarna? Det är de dom äter nu.
http://arkenzoo.se/versele-laga-cuni-nature-gerbil-750-gr.html

Hur gör man med sandbadet för att de ska få behålla sanden i skålen en stund? Skaffar större skål?  Killarna badar så intensivt att på en timme ligger allt utanför.

Tack på förhand :-)

lollynonna
0

Gerbiler måste ha stora burar,minst hundra liter är att rekommendera. IKEA lådorna är bra,den största sorten på 130 liter! Nej de behöver ingen extra värme eller så,men det får inte blir för kallt heller. Ha samma temperatur som ni har så blir det nog bra. Ja den maten är bra och det är väldigt många som använder den! En bra skål är en skål från IKEA,kan kolla om jag hittar vad den heter. Man ska inte ha galler eller plast eller vadd,hjul osv till dem,men det kanske du redan vet:)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol