Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 1009 ggr
Cochon
2015-03-11 19:09
0

Bra som foderbas?

Hej hej.
Jag blandar redan foder till mina gerbiler och det är väldigt uppskattat, men tänkte ändra "receptet" lite och ha i denna fågelfrömixen. Jag gillar den då det finns massor av olika fröer och gerbiler lever ju till stor del på det i det vilda. 

Ingredienser: Randiga solrosfrön, cardifrön, vita solrosfrön, dari, bovete, mannahirs, kanariefrö, platahirs, majs, morötter 4%, vete, sorghum, paddyris, hampa, skalad havre, mungbönor, mjölktistelfrön, derby havre, pumpafrön, ärtor, rönnbär, ostronskal 1,8%, nypon, kamomillblommor 1%, chili, aronia, enbär, puffat vete.

Mina funderingar är: 

• Tål gerbiler alla ingredienser, tänker främst på rönnbär, nypon, aronia, enbär och chili.
  • Är ostronskalen dåliga? 

I övrigt har jag även tänkt på denna om förstnämnda inte är passande. 

Tacksam för svar! =)
//:Nanna

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Anne.K
2015-03-12 08:03
0

Jag hade nog inte tagit papegojblandningen. Då en del ingredienser känner jag mig väldigt osäker på, så som tex chili.

Jag skulle ta kanarieblandningen istället, det känns mycket mer passande för gerbilerna. :)

Annars fungerar undulatblandningar jätte bra. Jag blandar också mitt egna foder helt från grunden och har i bland annat undulatmix. Dessa innehåller ju många olika sorters fröer också som gerbilerna kan äta. 

Men av dina alternativ så fungerar kanariefodret bra att blanda med också. :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

ulrikame
2015-03-12 17:24
0

jag använder undulat prestige i mitt eget blandat foder och det tycker jag funkar bra.

Cochon
2015-03-13 12:48
0

Tack så jätte mycket för era svar! Ska beställ hem JR farms undulatblandning istället. :-)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋