Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 510 ggr
Ellociraptor
2015-03-05 16:19
1

Oooops

Gick in här lite random för att göra research inför en berättelse jag planerar att skriva (som alltså involverar en gerbil), och nu sitter jag här och ba "ååhhh, om man skulle skaffa". Jag är pinsamt svag för allt gulligt.

Har visserligen redan två marsvin i en jätteliten lägenhet, men blir ändå väldigt sugen. Det går säker att IKEA ihop någon lösning. Heh. Vet inte om jag vill bli övertygad åt ena eller andra hållet, men fina djur är det i alla fall. Får väl gå runt och fundera på det här nu …

Anyway, om nån vill hjälpa mig med skrivandet kanske ni kan spåna (haha) på det värsta sätt en gerbil kan leva under utan att dö? Typ om nån har den i en plastbunke med massa tidningspapper och ger den lite havregryn varje dag. Storyn börjar med att en tjej räddar/stjäl en gerbil för hon tycker synd om den, och då måste den ju leva på ett sånt sätt att till och med en icke insatt ser att det är riktigt illa.

Ursäkta om frågan verkar morbid eller så!

lollynonna
2015-03-05 16:30
0

Kanske i en glasslåda med gräs som botten material men bara några få hål i locket? att gerbilen är så stor att den nästan inte ryms? och att hon ger den typ marmelad som mat eller nåt? Har en bra ide på hela berättelsen men antar att du vill skriva själv😃 Och hehe detta är typ det värsta jag kan komma på som inte är alltför hemskt :x eller att den bor i en megaliten gallerbur?

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Ellociraptor
2015-03-05 20:37
0

Jaa, glasslåda är perfekt! Alla fattar ju att en glasslåda inte är en bra plats för ett djur att bo i, även om den liksom överlever i de (för stunden). Tänker mig att huvudpersonen inte vet någonting om gerbiler, så en gallerbur skulle säkert se rimligt ut i hennes ögon. Jag hade själv ingen aning om att gallerburar var dåliga för gerbiler förrän jag började läsa på i eftermiddags, fast det är ju väldigt logiskt när man tänker efter, eftersom de är grävande djur och sådär.

lollynonna
2015-03-05 20:43
0

#2 ja,men det finns ju inga så små gallerburar,så man måste ju hitta på något annat som ser ut som det. Ska den typ få ett bättre hem sen eller?:3

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Ellociraptor
2015-03-05 21:02
0

#3 Ja, såklart! När hon har kommit hem och nyktrat till får hon bege sig till närmsta djuraffär för att lära sig lite om gerbiler. Typ att de behöver ordentliga burar och en burkompis för att må bra. Så om man läser berättelsen kommer man inte tro att en glasslåda är ett bra ställe för en gerbil att bo. X)

lollynonna
2015-03-05 21:12
0

#4 Ah okej vad bra!X)

// Linah 

SolGerbilsidanSol