Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 506 ggr
li.2001@hotmail.com
1

Avling på gerbiler

Hej! Jag har två stycken gerbil honor i samma bur. Nu ska jag ta ungar efter den ena honan , då är min fråga: måste jag ha dom ifrån varandra ( självklart under parningen!) när hon ena har ungar ( pappan kommer att bo i en annan bur), menar liksom om hon utan ungar kanske blir aggressiv på ungarna eftersom det inte är hennes.

Anne.K
4

Jag råder dig att läsa på ordentlig om avel innan du ens avlar. Det finns mycket som kan gå på tok om du inte vet vad du gör. 

Här på forumet kan du hitta mycket bra artiklar om avel om du kollar under Artikellistan.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Disyerto
0

I naturen är det enbart den dominanta honan som får skaffa ungar. Får någon annan hona i flocken ungar biter den dominanta honan ihjäl ungarna. Tänk på att när du haft isär honorna under så pass lång tid kan det bli väldig problematiskt att få ihop dem igen om inte omöjligt, finns absolut ingen garanti för att det ska funka. Så jag håller med #1, snälla läs på ordentligt. Det är trevligt att fler vill bli uppfödare, men synd om ungar som sätts till värden utan övervägt syfte.

Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida