Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 482 ggr
Rosasocke
0

plötsligt bitande gerbil

Har en omplacerings hane hemma som inte var handtam när jag fick honom i september. Men i några månader har han gärna hoopat upp i handen och klättrat på armarna och sådär. Även när han hade rymt och rivit sig så kunde jag hålla honom i handen och tvätta honom. MEN! Igår när jag hade lagt ner mer tuggsaker högg han rärejält så det rann blod ur fingret. Och detta har kommit nu när han har fått en 130l samla. Innan i mindre bur va han jätte mysig. Och han har smakat förr försiktigt men der är för att jag har två hanar som bor i annat akvarium. Va borde jag göra?:o långt inlägg men så jäkla konstigt.

Anne.K
0

Hanterade du dina andra hanar innan du blev biten?
Tänkte att ifall om du gjorde det så kan din ensamma hane ha reagerat på deras dofter på dina händer och då känt sig hotad.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Rosasocke
0

nä idag tvättade jag mina händer, eftersom han verkat stressad det senaste. Så grävde jag lite i spånet och silade hans sand så jag luktade bara honom. Annars brukar jag inte tvätta mig och han tycker bara det är spännande med de andra hanarna så länge han slipper bo med dem^^ Satte ner honom i sin mindre bur igen för att se om det kanske blev lite för mycket för honom med 130l ensam