Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 935 ggr
VampireGirlElvira
2015-02-08 21:34
0

Sjukt!!!

Förlåt att jag sätter denna på OT. Jag hittade inte Blocket tråden. Jag blev bara så förbannad när jag hittade denna från Blocket. Tycker synd om gerbilerna. http://www.blocket.se/gavleborg/Gerbiler_58636197.htm?ca=1_3&w=3

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Anne.K
2015-02-09 08:38
1

Ja den såg jag här om dagen. Någon som tydligen fått dålig erfarenhet med gerbilerna. Får hoppas de kommer till ett hem som förstår sig på gerbiler mer.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

VampireGirlElvira
2015-02-09 08:48
0

Ja. Jag tycker verkligen synd om dom gerbilerna faktiskt. Varför kan inte vissa djuraffärer informera att det krävs en del träning och omsorg med gerbiler så att dom blir tama? Och att djuren är inte slit och släng djur. Allergier kan jag förstå, men att man köper ett djur för att ha det en kort tid och sedan bara "slänga" iväg det när barnen har tröttnat på det. Inte ens jag tröttnade på att ha djur när jag var liten. Jag tog till ansvaret med att ha ett djur och mata den och ta hand om den. Hur kan man som vuxen inte tänka på att det är ett stort ansvar att ta hand om ett djur stort som litet?

Thea02
2015-02-09 11:02
0

Tycker oxå det är sjukt…

Whippetgerbilen
2015-02-09 11:38
0

Åhh…. Tycker synd om dom små :( Om jag hade haft möjlighet hade jag köpt dom…

Dogs is my world ♥

ForeverEmma_
2015-02-09 12:52
0

Stakars gerbiler! Hoppas dem kommer till ett bättre hem!! Usch på människan😡

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

lollynonna
2015-02-09 15:33
0

asså gud… bra säljar-ide också, " de driver mig till vansinne,bits och lever om värre än barnen. Att låta barnen köpa dessa måste ha berott på sinnesförvirring" mm jag tror verkligen att någon vill ha dem!👍 och sen skriver hon att hon är djurvän,som om man ska tro på det… -.- och att ens FUNDERA på att släppa ut dem,herregud…

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Thea02
2015-02-09 17:57
1

Håller med #6 så himla dåligt av dendär kärringen -.- (förlåt för fula ord men blir så förbannad)

axa
2015-02-09 22:53
0

Bor ju nära så jag vill så gärna ta de, la till en kommentar till föräldrarna om att jag ville 'rädda' de, men fick detta som svar (tyvärr!): "Ja, dom är ju väldigt jobbiga ibland när dom låter. Och om dom bits också!"

Så typiskt föräldrar😕 Ingen som vet någon som kan ta de? Känns sorgligt att de ska kunna bo hos en sådan människa, inte konstigt att de bits! Och vem vill ta dom när hon skriver en sådan text om stackarna? 

Edit** Men kanske någon kan kolla med MissanTissan här på iFokus, de tar ju emot djur! Kan någon göra det?

VampireGirlElvira
2015-02-10 08:44
0

Jag hade såklart velat att ta hand om dom, men jag bor här uppe i Norrbotten så jag har ingen möjlighet att fara ner till Gävleborg för att hämta dom stackarna. :( Även om jag så gärna vill det, men men… :(

moawi
2015-02-10 21:34
0

Haha ingen vidare säljare direkt ;)

Tur att de åtminstone har en okej bur. Har dessvärre sett riktiga skräckexempel :( Tog hand om en ensam gerbil för något år sedan som i princip bodde i sin egen skit rent ut sagt, i en pytteliten bur utan gömställen.

Oavsett vilket är det alltid tråkigt när folk har dålig inställning till sina djur, speciellt framför barnen. Får väl hoppas någon djurvän nappar trots allt och att gerbilerna får ett bättre hem trots den tråkiga presentationen de fick!

DjurälskarenEmelie
2015-02-11 18:11
0

För h******e! Jag blir både arg och ledsen. "Jag skulle gärna vilja bli av med dem" eller vad där nu stod. Vem skriver ens så om sina egna djur! HELT SINNESJUKT! Jag kan bli riktigt förbannad på mina här hemma ibland(inte ofta) men jag skriver då inte att jag gärna skulle vilja bli av med dem och att det var ett misstag att köpa dem. Och sen så skriver annonsören "jag är en djurvän" osv vad sör nu stod. Man är väl ändån INTE en djurvän om man skriver så om sina egna djur?! Hatar såna människor….