Hur får man en Gerbil
Att sluta bädda och sova i sin toa 😡
Meningen är ju att de ska bada i sanden och använda den som toa, mina gerbiler tar det närmaste de hittar och bäddar och sover där istället. Jag stör mig på det för de gör sina behov där i och sen när de har sovit där så luktar dom kiss, vidrigt och jag måste jämt torka bort det ifrån dom så ammoniaken inte fräter på deras skinn.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Jag gav mina en till djup skål så dom kan boa i :) de har väl upptäckt att det är enklare att boa i något som inte rasar ihop ;)
testa köpa en till skål och fyll den med sand och töm den andra men ha den kvar så kanske dem bara boa i den som dem har nu och använder den andra som toa
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Jag har två skålar som är ganska djupa, alla är boade i och det sover alltid nån i dom,testade med tre skålar då vart allihopa begravda 😂 Försökte göra i ordning en skål som redan var boad i, den vart tömd och begravd.
#3 Hahaha, inte lätt då😂
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
#4 nä sen vet jag inte om det ens är bra att tvätta en gerbil så ofta som tre ggr om dagen, använder mig av toapapper som är lite lätt blött och torkar av dom tills det inte luktar kiss längre, men det kanske torkar ut huden på dom?