Tidningspapper?
Kan man ge dom rivet tidningspapper och gamla papper som ska slängas? jag har en "rivarmaskin" och har hittils gett dom helt vita papper att boa med. Även toalettpapper och hushållspapper. men det skulle vara med ekonomiskt att åreranvända pappersinsamlingen. skulle detta gå bra?
Vad säger ni? (inga påhopp tack!)

vi har med en dokumentförstörare. För att vara på den säkra sidan brukar jag ge papper som det är lasertryck på istället för färgtryck.
rent spontant så tycker jag inte man ska ge tidningspapper med trycksvärta, även om den inte är giftig längre. Den missfärgar och kladdar fortfarande, inte så kul att få i pälsen med andra ord.

#1 Kan man se skillnad på laser och bläck?

jag brukar "tugga" typ kontoutdrag och sånt som jag vet är laser. har en laserskrivare själv hemma som det blir en del skräp ifrån.
Hej !
Nej du ska inte ge dem tidningspapper för det som är tryckt på pappret är inte bra för dom !
Mina gerbiler älskar toapapper och toarullskatrong så vi sparar alltid de .

Nej tidningspapper är inte farligt för dem, det har inte varit giftiga ämnen i trycksvärtan på många många år. Jag ger tidningspapper till mina helt utan problem. Kladda gör det inte det är på sin höjd lite torrt pulver du och djuren kan få på sig genom att gnugga på det. Men ja som sagt färgen kan gnugga av sig på pälsen så jag ger det inte till djur som ska på utställning 
MvH Tsunamis
Jag ger mina gerbiler tidningar oxå emellanåt så det är ingen fara :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
#4 kontoutdrag och kvitton innehöll för några årsedan höga halter av bisfenol A, vet ej om de har gjort något åt det men man skall nog vara försiktigt med sådana papper.
Bisfenol A är inte omöjligt att det finns i burar och hus av plast, det är inte en kontrollerad marknad tyvärr (lite OT)
MvH Tsunamis
Ger även jag mina tidningar. Trycksvärtan är inte så värst farlig och att den skulle vara kladdig är väl att ta i. Eventuellt direkt efter tryck och några dar men låter man den ligga några veckor så torkar färgen in i pappret och kladdar knappt av sig längre.
är det någon fara med de tidningar man får med reklam och liknande? såg att mycket reklam från ica var miljömärkt men är dessa några gifter i? =)
oj hehe… upptäckte att råden va väldigt gammal…. Googlade så kom jag hit ^_^