Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 588 ggr
Detallic
2014-12-03 18:21
0

Bitts.

Så, en av mina små killar har naffsat mig hårt nu senaste tiden och ibland också bitit mig.  Varje gång jag stoppar ner handen så kommer han fram, nosar på mig och sedan naffsar hårt. Detta beteende har aldrig hänt när de hade sin andra bur, det är bara han som gör det och jag vet att det inte är för att jag har någon mat lukt eller något på händerna då jag alltid tvättar dem innan jag ska hålla på med de.

Har väldigt svårt att tro att det är för att "vakta sitt terretorium".  Efter att han började med detta så blev min andra rädd för mig även om han inte biter mig eller enns naffsar mig hårt. Någon som har någon idè om vad detta kan handla om?

Kan ju tillägga att ingen av dem har problem med att min hand är i buren om jag har godis, men om jag inte har det så är det då han biter mig.

Gerbilles
2014-12-07 17:50
0

Gerbiler kan bitas om dom har ont någonstans, tror du att det skulle kunna bero på något sånt? Eller att han känner sig otrygg i nya buren och därför biter?

Om det skulle vara så att han biter för att han har ont så låter det dock ytterst märkligt att han bara gör det när du inte har godis i såna fall. Biter han dig även om du lyfter upp honom och håller honom i handen?

taylor__lambert
2014-12-10 00:16
0

Mina killar började också sådär när jag fixade ny bur till dom så det kan mycket väl ha med det att göra, jag satte på mig läderhandskar och satte ned handen och höll på, numera biter dom mig inte efter det att de har fått bita mig utan att jag reagerar (gör ju inte ont med extra lager skinn ;) ). Så det funkade för mig.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Detallic
2015-01-29 16:45
0

Tack för svaren. Har haft problem med internet så har inte kunnat se detta förens nu. Tror att det va att det blev stressade av det med den nya buren. Deras nya bur är lite mer än dubbelt så stor som den gamla .

#1 Han kunde bita mig då direkt efter att jag hade lyft upp honom. Men tror mest att det var för att han va osäker.

#2 Ska testa det där med handskarna om de börjar igen ^^