Att väga gerbil
Att väga gerbiler är fasiken inte lätt! Det är inte bara att lägga ned gerbilen och se till att den sitter kvar. Det bästa sättet är att vänja den långsamt, och med hjälp av hirs frön har det ju funkat, blir mycket enklare att väga dom om de inte blir stressade och springer all världens väg. Här är en bild på Jack som vägdes idag, 98gram, mjau, det är ju bra för en kille som för tre veckor sedan vägde runt 110-120gram 👍 Nu ska bara resten av dom vägas, en avklarad fyra kvar, phu.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 

Funkar det med chinchillor med? :)
#1 har inte mycket erfarenhet av just chinchilla, men det borde nog säkerligen gå där med :) Mina gerbiler har varit så kräsna men hirs frön tyckte dom var kungariket så äntligen har jag kunnat börja träna dom till att bli lite mera tama :) Innan kände jag att det var så stressigt hos dom så jag försökte att inte göra för ofta :/
Ett tips är att lägga lite papper eller spån i en transportbur, sätta transportburen på vågen, nollställa den och sedan stoppa ner gerbilen i transportburen. Vips får du fram vikten på nolltid trots busiga och ej stillasittande gerbiler 👍
#3 jo jag har försökt det, men näe, mina vart för stressade i den situationen så fick hitta på nått annat :)

Jag har två chinchillaungar som vägrar att vara still. Busiga som fanken också. Tänkte väga dem. Meeen…. Ja..