Bajsar
Varför bajsar mina gerbile såfort jag har dom i handen eller på typ sängen? Alla gör det och varje gång jag har dem nånstans..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
mina gör nestan lika dant jag kan inte ha dom på golvet för då bajsar dom överallt och då blir mamma galen men jag vet tyvär inte varför
Jag vet inte, men det kanske har att göra med att dom blir lite stressade och oroliga? För jag har två som gör så när dom kommer ut, vilket är tråkigt, men min tredje gör ingenting, för hon är jättemodig och tycker det är jättekul att komma ut.
Bara en tanke…
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Har en som bajsar när hon kommer upp och vad jag fått för mig så känner hon sig stressad av att vara uppplockad utav mig utan gillar komma till mig själv mant om jag har henne ute på golvet då hon gärna hoppar upp på mig och sitter i knät eller nacken ;) Men ngr bajar får man nog vara berädd på, man kan ju ha framme deras sand skål så dem kan hoppa i den om dem behöver göra sina behov, för mig funkar det ;)
Hos mig är det bara osäkra ungar/ungdjur djur som bajsar när man tar upp dem, med lite tid och träning går det bort och trygga vuxna gör inte så.