Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 664 ggr
axa
2

Kisar vid hantering, först

Hej, en av mina två killar kisar så fort man tar ner handen mot honom eller ska räcka fram något gott till honom. Sedan slutar han.

Någon aning varför?

Anne.K
0

Kan du kanske filma detta så man kan se mer exakt vad du menar?

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Tsunamis
0

Kisar de litegrann och sen slutar, kommer nyfiket framåt eller upp i handen utan att göra någonting annat  så är det ingen fara. De försöker nog bara kolla vad de har framför sig då gerbilers syn inte är särskilt bra. 

En gerbil som kisar och sen anfaller är däremot inte ett bra tecken då försöker de försvara sin bur och har lärt sig att bita ifrån.

MvH  Tsunamis

axa
0

#1 Är smått oteknisk när det kommer till att ladda upp filmer hit, men det enda han gör är att kisa när jag räcker handen/händerna mot honom. Kan se om jag kan ta fram en bild senare.

#2 Okej, han är inte så mycket för händer, men dessa två bits aldrig. Nyfikenhet har de mycket utav, men händer är inte alltid av största intresse att hoppa upp på när de är i buren eller utanför buren. Han kisar när man kommer med handen mot honom, sedan när man tagit upp honom i handen så slutar han och samma sak när han får mat från handen. När han tar maten slutar han. Det är nog bara att han vill se vad som kommer mot honom.

ForeverEmma_
0

Hoppas det är okej att jag inflikar med en fråga då det rör typ samma sak för mig. Men har en gerbil som kissar en droppen varje gång hon hoppar upp på min hand när hon är ute. Hon bits inte eller nåt utan hoppar upp på handen sen ner. Vad kan det bero på?

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta